Siku, tetak, sauk, sentung !!!

Aku ada satu impian. Aku teringin nak jadi pesilat olahraga. Aku teringin nak masuk Pertandingan Silat olah raga. Tapi aku tak dapat semua tu. Aku mula minat dengan silat semenjak kecil lagi. Masa umurku darjah 1 lagi. Mungkin kerana aku mempunyai darah pesilat. Datuk juga seorang pesilat. Datukku pengamal silat Kipas Senandung. Tapi aku tak berkesmpatan nak belajar dengan dia.

Aku mula belajar silat dengan Haji Abdul Rahman bersama abangku. Kami menuntut sila kuntau sendeng di Bukit Pala Melaka. Selepas itu aku terus berlatih bersama abangku. Selepas menuntut bersama Hj Ab. Rahman, aku belajar pula silat di sekolah menengah ku. Silat Seligi Putra bersama Arwah Guru Mad Yassin. Bersama dengan cikgu Mad Yassin aku tak sempat tamat pengajian. Sebab terlalu sibuk dengan bola sepak aku tak dapat meluangkan masa untuk tamat pengajianku bersamanya.

Minatku terhadap silat masih mendalam, aku bersama abangku berguru pula dengan Haji Mokhtar di Ayer Molek. Kami belajar silat Pukulan Melaka. Di sana merupakan gelanggang terbaik melaka. Segala kelengkapannya cukup. Haji Mokhtar memang terkenal dengan kehandalan anak-anak buahnya. Aku berasa amat beruntung kerana dapat menuntut bersama dia. Pukulan Melaka adalah kesinambungan semua silat yang aku pelajari.

Sehingga kini aku masih ingin belajar silat dengan lebih mendalam. Sungguhpun aku mempunyai sakit di bahagian lutut kiri dan kanan kakiku, aku tetap berazam akan berlatih dan terus berlatih.

Pasti ramai yang bertanya untuk apa, untuk menjadikan aku seorang melayu.

Malayu sejati...
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

3 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Abah cakap..

Flasher bodoh!

Takbir raya