Melawat Galeri Tun Ghaffar Baba



Dua hri sebelum raya, aku dan acik pergi ke Bazaar ramdhan di peringgit. Parking sume full giler. Kat terpi tu ada galeri Tun Ghaffar Baba. Tetiba pak Guard rtu panggil suruh parking dalam Galeri tu.

Lepas parking aku dan acik terasa macam nak masuk. Lepas minta permission dorang pun bagi. Ye la mana pernah masuk galeri ni kan.

Menarik. Cerita pasal perjuangan politik beliau untuk tanah Melayu. Tun Ghaffar ni tak ada pendidikan tinggi, tapi beliau membuktikan yang beliau mempunyai semangat juang yang tinggi sehingga berjaya menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.


Perjuangan pemimpin dulu-dulu memang patut dipuji. Tak sama dengan yang sekarang. Sentiasa ada cerita coruption. Mungkin kerana belia datang dari keluarga yang susah.

Ha, sebut pasal keluarga.. Tun Ghaffar ni tok sedara aku. Sebalah Tok Said aku punya bapa. Kira sepusat sepusing juga la ni. Bangga juga aku ada Tok Yang macam ni.

Setiap insan di muka bumi ini ada melakukan kesilapan. Namun apa yang patut kita pelajari dari Pejuang Melayu ini adalah semangat juang yang tulen memabngunkan bangsa sendiri.

Al-fatiha..
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

5 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Band Rimba Bara

Flasher bodoh!

Silat Pengantin