heartbreaker


"Kenapa tak jadi, sampai sekarang tak kahwin lagi," nyayian s.m salim.

Lu pernah dengar tak lagu tu? ha gua nak speak sikit kes sweet blood ni. Pasal gua tengok kes-kes macam ni banyak dah yang terjadi kat sekeliling gua.

Gu? pernah juga kot. Tapi gua tak sure. But gua dengan Nono tengah syoknye berluving.

Ada couple tu dah lurving hampir lima tahun. Bila tunang ikat sebulan je. Masalahnya, selama lima tahun dorang couple, tak pula ada pihak yag curang. Ni masa darah tengah manis, musim bertunang, time tu juga diorang nak cari lain, laki nak menggatal, perempuan pula digatali. So apa kes..time cita everything ok, time tunang masing-masing naik tocang.

Lu orang pernah tak jadi macam tu?

Gua kesian la kes macam ni. Kalau gua kena, gua rasa mesti macam nak bertukar menjadi incridible huck!

Dalam kajian Profesior Pakai Pscyology dari Universiti Po-on Dr Buy_ong pernah cakap, kes curang masa tunang ni dah banyak berlaku. Kesan, jangan cakap la. Satu village boleh perang beb. So pikir dulu sebelum buat.

Berbalik kepada diskusi dengan Dr Buy_ong, beliau mengatakan sebenarnya perasaan curang tu datang secara tetiba sebelum pasangan tu naik pelamain. Ia bukan kebetulan. Mari lihat dalam sudut agama, sebenarnya pasangan yang kita tunang tu dah perfect. Cuma sebelum kahwin kita akan di beri dugaan dari Allah s.w.t.

Dugaan macam mana?

Lu orang tahu yang setan ni musuh utama kitakan. Tahu tak?

Setan ni memang benci umat nabi muhammad s.a.w dirikan masjid. Seboleh-boleh setan ni akan mengwujudkan perasaan benci-membenci di antara pasangan yang nak sah kan malam kelaminnya. Kudrat setan tu tuhan bagi. Sebab tuhan pun nak uji hamba-Nya.

Lu orang nak tahu macam mana setan buat?

Ok, mula-mula setan ni akan timbulkan perasaan benci antara pasangan yang bertunang tu. Then, setan akan mencari orang yang agak hensem untuk di hasut menjadi pihak ke tiga kepada pasangan yang bertunang. Pasal tu lelaki ni, kalau dengan awek tu dah bertunang, time tu makin galak pula dia nak teckle. Sebelum tu sebelah mata pun tak pandang.

Setan pun masukkan jarum kat hati awek yang dah bertunang tu supaya cair dengan mamat-mamat yang cuba usha dia. Masa tu, awek tu akan rasa tunangnya tidak sehebat dari lelaki yang cuba usha dia. Padahal gua rasa tunang die lagi baik. Mamat-mamat yang usha tu pula lebih malang la kalau berstatus laki orang. Memang strategi setan ni mengena la kalau macam tu.

So, lu orang jangan kelam kabut kalu kena kes macam ni. Lu orang cuba cari alternatif untuk selesai masalah macam ni. Pasal gua rasa, lain orang lain trend masalahnya. Tapi masih di dalam satu bidang juga la.

Sepengalaman gu, dah dua orang member gua yang boleh cakap " ah tak payah kahwin la macam ni," 3 hari sebelum nikah.

Gua rasa masalah ni berat beb. Lu orang ingat lagi tak kes player bola sepak penang yang last minit cancel kahwin?Gua harap kes ni tak jadi kat gua.

Meh kita tadah tangan sama-sama. Gua nak baca doa ni . Tapi doa makan la..
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

28 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Band Rimba Bara

Silat Pengantin