Menentang reality

ehsan dari along

Pernah dengar tak tenaga luar biasa.

Lu orang mesti pernah perasan kan, bile lu orang kena kejar babi hutan, tetiba je lu orang boleh terpanjat tiang letrik? Ha tu la dia tenaga luar biasa. Tenaga tu di panggil menentang realiti. Tenaga luar biasa tu boleh keluar juga time lu orang mengamuk bile kereta kena langgar, laki lu orang kena kebas, awek kena usah dengan orang lain, dan macam-macam yang lu orang boleh pikir lagi.

Tetapi boleh ke lu orang control. Tak ramai yang punyai kebolehan untuk control tenaga menentang realiti tu. Kebanyakan yang berjaya control adalah manusia yang bergela wanita.

Gua ada satu story.

Satu hari seorang ibu dengan keadaan penat gila, yang kalau lu orang tengok pun memang kesian. Peluh masih memercik lagi kat dahi. Masuk rumah dengan hembusan nafas yang bagaikan baru lepas larian amal KLCC. Sampai di rumah dia melabuhkan punggungnya ke tempat duduk.

Niat di hati teringin nak rehat, dan pulihkan tenaga buat seketika akibat dah memerah keringat mencari rezeki.

Tetiba datang seorang kanak-kanak, yang comel dan lagi cute. Berlari sambil memeluk ibunya. Sang ibu rasa seperti lupa akan kepenatan.

Tak sampai lima saat anak itu berkata," ibu, lapar la ibu. Nak mee goreng."

Kalau lu jadi , yang baru penat gile sampai dari tempat kerja, apa lu cakap? adakah lu akan cakap macam ni," ah, kejap la ibu penat ni."

Tetapi sang ibu tadi tak terlintas akan perkataan itu. Dengan keadaan penat, dia tiba-tiba bingkas bangun. Bangun seperti srikandi ingin manyambung perjuangan dan alpa akan kepenatan tadi. Terus sang ibu tadi siapkan mee untuk makan bersama anaknya yang comel lagi cute itu.

Itulah tenaga luar biasa. Tenaga menentang realiti. Agak-agak terbalas tak jasa kita pada sang ibu?

Fikirkanlah..

Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

27 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Band Rimba Bara

Silat Pengantin