Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 4 Mei 2010

Manusia selalu sebuk


Dulu masa gua kecik-kecik gua selalu nak jadi orang dewasa. Orang dewasa best. Semua benda boleh buat.

Masa kecik tak best..buat semua orang marah. Pastu, semua kena minta tolong orang. Dan orang akan selalu pantau kita.

Tapi bila gua dah besar, gua rasa gua nak kembali zaman kanak-kanak. Zaman gua kenceing malam. Zaman gua menagis, sebab gua balik dari tadika tapi tak ada sesiapa kata rumah, zaman gua nak kencing pastu zip seluar tersepit kat anu gua. Sakit giela tau!

Tapi best...really miss the momment.

Sekarang gua asyik bizi. Semalam gua kena layan latihan pc i-mac. Gua tak pernah guna , tapi gua sangat teruja ingin tahu. Ya la nak harap bei sendiri, memang tak dapat la. Harga pc tu je dah cecah RM 20 k.

Hari ni gua still BZ!

Gua cuak juga nanti bila gua dah ada anak dan family, gua masih bizi. Ya la, punca anak-anak terabai adalah akibat dari mak bapa yang sibuk mengejar dunia.

Cerita pasal lantai merah, gua akan post kan entry 1st cerita tu dalam minggu ni. Insya allah.
Share:

12 comments:

ada berkata...

kan, mmg la kadang2 terpikir bestnya jadi budak2, tapi jugak, terpikit, terujanya menjadi orang dewasa,. yg penting, kita wat yang terbaik sepanjang hidup,.

Mr feckry berkata...

ada: betul tui

Mak Su berkata...

baca perenggan dua; aaaaaooouuu, adoi!

y@n@ M!B berkata...

laki bz kire oke lg kut..klu pompuan bz br terabai anak2..huhu~
xpun hang da kwen sok tkr keje len..ngee~ =p

embun d tengah malam berkata...

aku suka jadi remaja

Mr feckry berkata...

maksu:awat

Mr feckry berkata...

yana:ingat senang nak cari keje

Mr feckry berkata...

embun:aku pun

ElyaElmo berkata...

betol...elya pun takot kalau elya dah aade anak nnt..elya sebuk mencari rezeki lebih..so sekarang ni laa masa untuk cari rezeki lebih kan??
jum be my biz partner??

ayut berkata...

ko disclose jugak ye kes ko selalu tersepit dulu..hahahahah

annfrendly berkata...

hurrmpphh..
geget jari jelah nak beli PC MAC nie...
lawanye..

Mr feckry berkata...

ann:mahal giler tau