Jumaat, 30 Disember 2011

Angry bird ni bukan main pemes lagi

Disember 30, 2011

Dalam kita gelak, kite huhahuha, jangan kite lalai. Tahun 2011 dah sampai penghujung. Hari ni adalah hari jumaat terakhir buat 2011. Makin bertambah umur kita.

Ops, umur gua. Wa rasa sayu je. Semoga 2012 ni menjadi tahun yang cemerlang buat gua. Ya Allah, jika ada takdir yang tidak baik untuk ku pada tahun 2012, kau ubah la. Beri la takdir yang baik pada ku pada tahun 2012 nanti.

Jom kite sambut ambang new year. Kat mana? Gua suggest kat sini.



Kalau ada masa dan kelapangan , jom kite pegi. Kalau dulu kita tengok bunga api, pasti lepak dengar konsert yang cam lalaikan, kali ni kita ubah sikit. Kita sambut dengan program ilmiah.

Insya Allah, kalau ada rezeki wa nak pegi...Jangan roadblock dari putajaya ke shah alam sudah.

Rabu, 28 Disember 2011

Baru Balik dari Colmar Tropicale Bukit Tinggi

Disember 28, 2011

Team Building...

Penat, dan banyak fun. Just went back form Colmar Tropicale Bukit Tinggi. Walaupun masa singkat, tapi aktiviti  team building yang di sediakan sangat sedap, dan seronok. Ya la, bukan senang dapat enjoy dan buat program macam ni dengan kengkawan ofice.

Bos ke, Top Bos ke, semua tolak tepi. Yang ada cume teammate je. Banyak perkara yang menarik, pada gua the things yang paling menarik adalah hubungan antara sesame officemate tak kira pangkat menjadi lebih akrab.

Kat sana kitorang cume dapat buat 3 programe. Masa suntuk, tapi semua game tu enjoy gila. Paling best adalah night walk. Lame juga wa tak merasa jalan dalam hutan yang gelap gelita tanpa sebarang cahaya. Cuma berteman kan cahaya bulan je. Cuak memang ade. Bohongla kalau tak ada. Kita bukan orang yang biasa buat kerja-kerja macam tu.

Wa baru sampai rumah, penat gile badan gua . Rasanya nak rest dulu la. Banyak benda nak story, tapi mata dah kuyu. Nanti ada mase story lagi..

Meh kite usha sikit gambar kat sana..

Pic dulu before explorerace

view di colmar

ni masa tengah main game yang ala-ala funfair

payah gile nak masukkan gelung kat botol ni.
Okey cukup takat tu dulu..nak tido jap..

Ahad, 25 Disember 2011

Selamat ulang tahun yang pertama...

Disember 25, 2011

Alhamdulillah, dah setahun dah gua melayari bahtera perkahwinan bersama isteri tercinta. Nono la.

Rasa bertuah sangat . Sebab Allah anugerahkan Isteri soleha. Memang wa selalu rasa, wa ni macam tak layak je nak dapat wanita sebaik nono, tapi wa rasa bersyukur sangat sebab Allah anugerahkan nono pada gua. Pada gua nono adalah anugerah Allah.

Hari ni, ulang tahun perkahwinan kami. Wa nak wish kat nono la.

Selamat ulangtahun yang pertama sayang, terima kasih kerana jadi isteri yang soleha buat b. B sayang sangat kat syg. B minta maaf kalau dalam setahun ni b ade buat silap pada ayang atau terguris hati sayang. Semoga Allah sentiasa rahmati rumahtangga kita dan sentiasa menambahkan kasih sayangnya dengan banyak-banyak. Sayang, gembira la selalu, sebab pada b, ayang adalah isteri yang soleha. Sampai bila-bila ayang adalah isteri b yang soleha. 


Sedih juga 1st anniversary ni wa dengan nono berjauhan, wa ade class. Tu yang tak dapat iku die balik terengganu. Huhu..

Bila buka blog wa, pasti dengar lagu maher zain kan. Tu adalah lagu tema wedding kami. Wa letak slide gambar wedding kitorang kat side bar tu guna background lagu ni.

Orang tanya, ape resepi wa bahagia?

 Resepinya wa doa macam ni selalu, ya Allah, aku bersyukur kerana kau bahagiakan rumah tangga ku, aku pohon pada-Mu, jadi la pihak ke 3 di dalam keluarga ku, bila kau beri aku rahmat, aku bersyukur, dan ketika kau uji, aku merayu dan bergantung pada -Mu ya Rahman, Ya Rahim...


Ini la sahaja. Wa tak kaya, wa tak pandai. Wa tak ada apa-apa, miskin, hina memang dah comfirm.

Cuma wa suka doa.

Jumaat, 23 Disember 2011

RIndu betul dengar nasihatnya...

Disember 23, 2011

Tuan Guru Dato' Dr Haron Din....

Dah agak lama aku tak mendengar akan nasihat beliau. Rasa rindu nak hadir ke kuliyah beliau. Setiap kali aku datang mendengar kuliyahnya, aku rasa diri aku ini terlalu jahil. Banyak sangat yang aku tak tahu. Semoga hamba Allah ini dikurniakan kesihatan yang baik dan sempurna.

Sempena hari Jumaat penghulu segala hari, mari kita buka wadah hari ni, dengan mendengar kata nasihatnya.

Rabu, 21 Disember 2011

Susu

Disember 21, 2011

Baru gua tahu, ibu yang tengah pregnent ni ada susu khas.

Ye la, sebelum ni mana wa tau. Tak pernahkan ade pengalaman macam ni. Banyak benda yang wa kena tahu pasal ibu mengandung. Mulanya wa ingat nak beli susu dutclady yang low fat tu untuk nono, sekali ternampak susu anmum metarna, lebih kurang camtu le bunyi.

Huhu, wa sedang belajar menjadi seorang yang matang dan dewasa. Semuanya baru bagi gua, kalau sebelum ni nono sakit perut, biasanya die nak buang air besar, tapi sekarang ni bile dia sakit  perut, wa pula yang kecut perut. Dalam kepala, wa terfikir, " baby dalam perut nono ni , main wrestling ke?"

Relax-relax la dulu.

Oh Allah, beri la rahmat-Mu pada  anak yang dalam kandungan isteri ku itu...

Terima Kasih Allah, kerana memberi kami anugerah-MU

Selasa, 20 Disember 2011

Laki bini punya sihir! mau jaga-jaga!

Disember 20, 2011
Tengah-tengah wa bosan ni, godek la sane sini kat internet. Tetiba terbaca satu artikel.

Pasal sihir. Memandangkan sekarang ni, citer hantu tengah banyak gile, tv3 pula secara istiqomah menayang citer pasal hantu setiap malam jumaat, so nak share sikit la artikel pasal sihir ni.


Dari Jabir RadhiyaALLAHu berkata: RasululluLLAH SAW bersabda: 
"Sesungguhnya Iblis meletakan singgahsananya di atas air, kemudian ia mengirim pasukannya. Serendah-rendah mereka adalah yang paling besar dalam melakukan godaan/gangguan. Seorang dari mereka berkata “saya telah melakukan perkara ini dan itu”, maka berkata Iblis “kamu tidak melakukan apa-apa”, Kemudian seorang lagi datang dan berkata “Saya tidak meninggalkannya (manusia) sehingga saya pisahkan antara suami dan isterinya”, Iblis berkata “Ya, kamulah (yang betul hebat)” (Riwayat Muslim)
Hadis ini menjelaskan bahawa dalam banyak godaan yang diselenggarakan Iblis dan konconya ialah menceraikan pasangan suami isteri, sementara yang lain tidaklah menjadikan kebanggaan bagi iblis laknatuLLAH.

Oleh yang demikian, tidak menjadi kehairanan di kalangan perawat bahawa masalah yang selalu ditangani adalah sihir yang ingin memisahkan suami isteri.

Tanda-tanda gangguan

1. Keadaan yang berubah secara cepat seperti rasa cinta kepada marah, suka kepada benci dan sebagainya.

2. Meragui kejujuran pasangan, merasakan ada melakukan kegiatan curang yang berlegar dalam fikiran.

3. Amat sensitive, tidak mahu menerima kesalahannya.

4. Melihat pasangannya berwajah hodoh dan menakutkan.

5. Membenci pasangannya yang meruap-ruap.

6. Marah kepada pasangan semasa berada di rumah tetapi merasa aman dan tenteram bila pasangan tiada disisi. Adakalanya merindui pasangan ini bila berjauhan.

Rawatan

Bacakan kepada pesakit ayat2 berikut:

Surah Al-Fatihah
Surah Al-Baqarah :1-5
Surah Al-Baqarah :102 (7x)
Surah Al-Baqarah : 163-164
Surah Al-Baqarah : 255 (Ayat Kursi)
Surah Al-Baqarah : 285-286
Surah Al-‘Imran :18-19
Surah Al-A’raf : 54-56
Surah Al-A’raf : 117-122
Surah Yunus : 81-82
Surah Thoha : 69
Surah Al-Mukminun : 115-118
Surah As-Shaffat :1-10
Surah Al-Ahqaf : 29-32
Surah Ar-Rahman : 33-36
Surah Al-Hasyr : 21-24
Surah Al-Jin : 1-9
Surah Al-Ikhlas
Surah Al-Falaq
Surah An-Nas

Pesakit perlu melakukan mandian dengan cara membacakan pada sebaldi air: Al-Fatihah, Ayat Kursi dan 4 Qul. Minum 3 teguk air berkenaan dan buat mandian sebagai bilasan terakhir. Jangan lap air berkenaan, biarkan ia kering secara terus memakai pakaian. Waktu terbaik mandi adalah sebelah petang. Lakukan setiap hari sehingga anda yakin tidak ada gangguan lagi.

Pesakit juga digalakan membaca Al-Baqarah 102 setiap kali lepas solat dan sebelum tidur.

Bagi wanita yang didatangi putaran haid, rakam bacaan di atas untuk didengar atau sekurang-kurang surah As-Shaffaat.

Pesakit juga mestilah berzikir “Lailahaillah wahdahu la syarikalah lahulmulku walahulhamdu wahua ‘ala kulli syaiin qadir” 100x pagi dan petang

Jika anda gagal berzikir, cuba lawan untuk berzikir. Jika gagal juga jumpalah perawat.

9 JENIS SIHIR

AL MARAD

Sihir sakit, orang yang terkena akan sentiasa sakit anggota badan, tidak berfungsi tiba-tiba atau kaku tubuh badan.

AL HAWATIF

Sihir yang membuat seseorang bermimpi ngeri, berasa diseru dalam mimpi, mendengar suara orang bercakap dalam jaga. Banyak was-was dan kuat syak wasangka pada orang yang rapat atau disayangi.

TA”TIL TAWAJ

Sihir bagi merosakkan perkahwinan seseorang. Kesannya akan merasa takut untuk berkahwin, mudah marah dan lupa dan kurang syahwat.

TAFRIQ

Sihir yang memisahkan suami isteri. Kesan sihir ini timbul perasaan marah dan benci apabila memandang satu sama lain sehingga merosakkan hubungan rumahtangga.

AL MAHABBAH

Sihir yang dibuat oleh isteri ditujukan kepada suaminya agar taat dan patuhi arahannya.

TAKHAYYUL

Sihir yang menyebabkan orang yang terkena sentiasa berkhayal. Juga akan berimaginasi benda kecil tetapi pada pandangannya ia besar.

NAZIF

Sihir yang dikenakan pada wanita yang mengalami darah istihadah (haid yang melebihi tempohnya), Darah akan keluar berterusan berbulan-bulan.

AL JUNUN

Sihir yang menjadikan seseorang lupa dan tersasul. Apabila bercakap matanya terbeliak. Tidak akan tetap di suatu tempat dan sering bertukar kerja. Selalu dilihat keluar tanpa hala tuju dan tinggal dirumah kosong.

AL KHUMUL

Yang terkena sihir ini akan suka bersendiri untuk tempoh yang panjang. Benci pada perhimpunan. Sentiasa resah dan lambat melakukan kerja.

Semuga dijauhi niat jahat manusia kepada kita serta dilindungiNya dan dipeliharaNya sepanjang masa. 

Jazakallah Khairan.

Ok, ni yang wa copy dari artikel di satu blog ni. Ape- ape pun kita boleh rujuk pada ustaz dan para ulama' yang lebih arif. 

Sebelum tu, wa nak ulas sikit pasal kaedah rawatan kes2 ni. Wa ade bertanya pada ustaz2 di mana memang banyak kaedah rawatan untuk penyakit rohani ni. Tapi paling penting kita wajib memastikan kaedah perubatan itu berasas syarak Islam. Rawatan yang selain dari itu, harus di tolak kerana akan membuatkan kita rosak akidah, dan paling teruk kita jadi syirik. 

Ha, bahaya tu, niat nak sembuh, jadi syirik pula. Bahayakan, tu yang gua cakap, rujuk pada Ustaz atau ulama' yang betul. 

Ok la, biar wa tutup sharing ini dengan  ayat quran surah al- Isra ayat 82.


Mahfumnya: Dan Kami turunkan di atas (isi) al-Quran, sesuatu yang boleh menyembuhkan dan rahmat untuk orang-orang yang beriman.

SBPA...kecoh betul.

Disember 20, 2011
SBPA...kecoh betul.

Hari-hari kat opis gua ade persidangan haram staff. Gua bukan tak amek port. Tapi, wa cuma pikir satu je, takkan la gorment nak niaya kaum die. Kalau ia die nak buat macam tu pun, sudah pasti telingkup gomen nanti.

Lagi satu, otai staff gua ada cakap, sign je.Rezeki itu milik Allah, skim-skim ni cuma kaedah manusia je. Yakin  pada Allah. Itu dah memadaai, kata otai staff gua yang dari sabah . Nampak macam simple je. Huhaha..pun ade gak, tapi wa respect bile die story pasal keyakinan pada Allah.

So don' t judge the book by his cover..betul perpatah omputih ni..?

Isnin, 19 Disember 2011

Dia Maha Mendengar!

Disember 19, 2011
Alhamdulillah...tak ada apa lagi ungkapan yang boleh di berikan pada Yang Maha mendengar. Hari ni hari paling bahagia bagi aku.

Lalu aku memicit papan kekunci ini mencari satu artikel yang baik . Iaitu...amalan suami ketika isteri hamil..


1. Banyakkan membaca surah Al Fatihah, Luqman, Yasin, Yusuf, Surah  An Nahl:78, surah Al A’raf:189, dan ayat Kursi.
2. Banyakkan membaca doa-doa untuk keselamatan isteri yang sedang mengandung   dan keselamatan anak dalam kandungan.
3. Banyak membaca Al-Quran dan mengharapkan agar anak yang ada dalam kandungan  isteri akan memahami keinginan baik yang  terkandung dalam Al-Quran tersebut.
4. Suami hendaklah banyak bertaubat kepada Allah SWT.
5. Suami hendaklah banyak berpuasa sunat, Isnin dan Khamis dan lain-lain.
6. Suami hendaklah rajin mengerjakan solat berjemaah.
7. Dilarang memakan benda-benda haram, memberi isteri rezeki yang tidak halal serta wang riba.
8. Elakkan pergi ke tempat yang tidak dibenarkan syarak.
9. Rajin menghadiri majlis ilmu dan orang-orang soleh.
10. Suami hendaklah menjauhi diri daripada sifat marah dan benci pada  isteri.
11. Suami hendaklah banyak bersabar dalam menjalinkan hubungan dengan  isteri
12. Dilarang membuka aurat kerana dikhuatiri mempengaruhi akhlak anak yang akan lahir kelak.
Allah itu maha mendengar, kita minta , Dia pasti akan memberi. Dan Allah maha mengetahui, bila impian dan doa kita paling sesuai untuk dimakbulkan..

Ahad, 18 Disember 2011

Supersundey

Disember 18, 2011
Meh kite kasi hilang tension, sambil rest. Kasi  kalah ini budak.

Wa baru balik gym tadi. Dah lama wa tak pergi gym hari ahad. Biasanya kalau pergi gym hari ahad, dapat la workout lama sikit. Ya la, masa banyak. Cukup dua jam wa workout tadi.

Tadi ade juga member blog yang lame tak jumpe datang gym. Otai gym dia ni. Kalau di banding dengan gua yang baru setahun jagung ni, banyak lagi pengalaman dia.

Bro Ben Ashaari. Bro ade mase kite partner main gym. Carry on ur diet and workout bro.

Semangkuk air mani...!

Disember 18, 2011

Hinanya air mani. Itu la asal kita. Hinanya kita kan..Kita sendiri tengok asal usul sendiri pun jadi nak muntah. Allhurabbi...

Sabtu, 17 Disember 2011

futsal friendly...kalah teruk

Disember 17, 2011
dulu masa zaman kolej wa digelar victor valdes

Lame gak tak main futsal.

Ade laa dalam 3 bulan. Bola padanng , lagi la lame. Wa, dari dulu memag keeper legend.. Wa ingat dengan  gelaran legend, wa sudah bersara dengan selamatnya. banyak faktor yang buat wa rasa cam dah malas nak main bola.

Lutut wa  sakit, pastu. wa sebab lutu sakit, pergrakan wa mat teerbatas. Position wa sejak dari sekolah lai keeper. Tapi sebelum wa injured kat lutut, wa umpama harimau berantai bile jaga gol. Pntang ade peluang dari gol sendiri, wa akan drible bola sampai ke gol lawan.

Tu dulu la, tapi sekarang, wa cuma boleh main just untuk suka-suka je. Tapi masih lagi bermain untuk opis wa.

Tadi, opis waa buat kerja gile, tak trainning, tak hape, bole friendly dengan team Kelab Sukan Mindef. Jahanam, kena lauk je. Sakit jari wwa ni. Bengkak pula tu....

Jangan tak boleh angkat besi sudah....

Jumaat, 16 Disember 2011

Jom tengok 'Oley!!

Disember 16, 2011


Semoga, kite dapat maanfaat dari clip ni. Dari tak tahu jadi tahu. 

Wa nak amek kesempatan wish, selamat hari lahir kat along gua yang ke berape ek. Die lahir tahun 1972. Lebih kurang dalam 45 la umur die..semoga di beri kesihatan yang baik, di sempurnakan hajat, dan sentiasa di redhai Allah..

Rabu, 14 Disember 2011

no #wednesdey@wordless#

Disember 14, 2011
Sebab?

Hari ni wa nak manaip dan menulis apa yang terlintas di hati. Wah, kejap betul la dah nak habis tahun ni. Lebih kurang hampir 11 hari je lagi hari ulang tahun perkahwinan wa dengan nono. Seyes cepat sangat masa berlalu.

Macam-macam yang mewarnai diary tahun 2011. Tapi yang best, tahun lebih happy dari tahun2 sebelum.

Tahun ni, gua rasa lebih tenang dari sebelum. Gua kenal erti pergantungan pada Allah juga tahun ini. Jahilkan gua. Tapi alhamdulillah, gua dapat jua kenal akan erti perkataan itu. Banyak hikmah yang wa nampak dari apa yang berlaku pada gua 2011 ni. Semoga hikmah itu terus kekal bersama gua.

Paling gua rasa bertuah, adalah gua menerima seorang teman hidup yang menjadi impian wa dari kecik. Itulah nono.

Dan tahun ini wa dapat rasa wa lebih dewasa dari tahun2 sebelumnya. Wa dah mula belajar untuk melepaskan title anak bongsu. Wa kena jadi teh 1st!

Semoga tahun ini amalan di buku bahu kanan gua menjadi berat seberat-beratnya.

Pasal blog?

Dah kureng sikitkan. Wa ingat wa sorang je. Rupanya banyak blogger yang dah mula down penulisannya lepas kawen. Tak payah la sebut. Nanti dorang lastik gua dari jauh plak. Yang tak menulis langsung pun ade juga. May be bizi sangat menguruskan rumah tangga kot. Tak pe la, wa tau depa pasti akan menulis juga. Sebab selagi mereka tak padam blog dorang, dorang tetap akan menulis.

Cukup sampai sini...sok-sok kalau tak bizi, wa akan menulis lagi.

Selasa, 13 Disember 2011

Adoyai..tutup plak gym ari ni

Disember 13, 2011
Wa dengan apis tadi punya la semangat nak pegy gym. Siap buat jadual dah, hari ni nak workout ape. Apis siap dah lompat-lompat dah macam kanak-kanak keriangan mase nak gerak pi gym.

Aleh-aleh, sampai gym , kami ternampak satu notis. Notisnye macam notis sita kedai. Tengok dekat punya dekat, la gym tutup rupanya. Muka member gua apis sudah mula kemrahan. Wa rasa die nak jadi hulk dah sebab geram gym tutup hari ni. Wa tau, kesan gym tutup pada dia. Bila gym tutup, ia kan membataskan usaha dia untuk menjadi setough gua. Haha..

Last2, dari nak bakar lemak kat gym, jadi tambah lemak kat cafe.

Lately ni wa dah mula konsisten gym. Dah mula nak maintain 4 kali seminggu. Memandang minggu wa agak kelapangan, rasanya tak apa kalau hari ni gua tak ke gym. Kat rumah pun boleh workout.

Satu saranan yang gua dapat dari seseorang, kita minat dapat badan cantik dan tough. Apa kata, kita badan, dari segi jasmani dan rohani. Jasmani, badan kita cantik. Rohani, hati kita bersih. Kaedah sama. Tapi cara berbeza.

Fikir-fikirkan la...

Sabtu, 10 Disember 2011

Kata ulama' ini betul-betul menyentuh hati, patut la ia di panggil mutiara kata..

Disember 10, 2011
Imam Hasan Al Basri ( Abu Sa'id al-Hasan ibn Abi-Hasan Yasar al-Basri ) "Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, BUKAN bererti akulah yang TERBAIK dalam kalangan kamu, BUKAN juga yang PALING SOLEH dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui BATAS untuk diri sendiri, seandainya seseorang itu HANYA dapat menyampaikan DAKWAH apabila dia sempurna, nescaya TIDAK akan ADA PENDAKWAH, maka akan jadi sikitlah orang yang MEMBERI PERINGATAN."



Jumaat, 9 Disember 2011

Lagu ni untuk member2 gua yang masih bujang ni

Disember 09, 2011
Hakim dan Kulop..
Ni, buat member gua yang masih membujang ni..gua ada satu lagu untuk luorang. Lagu ni gua kire macam sesuai untuk luorang dengar sambil shuffle..haha..

Saje bro, post kasi hilang ngantuk...

Dengar la lagu khas untuk luorang..

Selasa, 6 Disember 2011

Sampai dah masa untuk diet balik

Disember 06, 2011
Lepas je sukan PSKK hari tu , wa macam gile makan.

Pantang jumpa makanan, mesti nak belasah. Macam tak pernah jumpa makanan plak. Lepas gian kot. Sekarang hambek, pakai seluar pun rasa dah ketat.

Tak boleh jadi ni, start minggu ni diet perlu di lakukan. Tahun memang gua tak berdiet langsung. Cuma sekadar amalkan makanan ikut masa je. Tapi yang selalunya memang tak pernah ikut masa. Tu yang badan dah start nampak macam tebal je. Pinggang seluar pun dah mula ketat.

Sebagai permulaan, minggu ni wa tak nak makan nasi. Cuma sehari dalam seminggu je wa akan makan nasi. Kena kuatkan semangat ni. Kaedah makanan gantian kena betul. Kalau tak lain pula jadinya. Wa dah start main gym balik. Haha, semalam baru start. Semoga programe diet wa akan beristiqamah. Sampai bila wa nak diet? Sampai bulan februari je. Tak lama. Kita tengok apak akan jadi.

Cabaran diet ni sebenarnya adalah, semangat istiqomah. Mampu kah ? Yakin la, kali ni kena banyak doa.

Tujuan diet kali ni? 1st untuk persediaan game Tug of War bulan 2 nanti. 2nd, tahun depan , nak gradute. Nanti tak lawa plak amek gambar atas stage. Pastu, wa nak kekalkan gaya hidup sihat. Itu saja.

Huhu..sangat mencabar ni. Yakin boleh!...

Lamenya tak bawa nono pi pasar malam..

Isnin, 5 Disember 2011

Tahniah, semoga berkekalan sampai bila-bile

Disember 05, 2011
Weekend lepas, rumah wa ade wat kenduri kawen. Bukan gua yang kawen lagi atau any another  my reception . Tapi weeding kakak wa.

Giler meriah. Jumaat petang nikah. Malam tu plak ade malam berinai. Siap mercun-mercun bagai. Memang paling meriah la wa rasa majlis kawen kali ni. Ini adalah yang penghabisan buat keluarga kami. May be sebab tu sambutan yang diberikan meriah je.




Esoknya hari kenduri, ramai gile yang datang. Sampai wa rasa tak larat nak tolong-tolong. Sampai pukul 3 lebih, kemah orang kawen masih padat dengan kehadiran tetamu. Terima kasih pada yang hadir la.

Sepupu-sepapat dan sedara , kawan-kawan yang datang tolong tu terima kasih. Allah saje yang dapat balas. Tetamu kali datang non stop. Ramai gile. Wa rasa mak gua dah buka kemah, cukup panjang dah. Lebih kurang sampai 8 khemah dah gua rasa. Alhamdulillah, kenduri berjalan dengan jayanya.

Kepada Acik, selamat pengantin baru, semoga bahagia ke anak cucu.

Peh, sampai sekarang tumit wa masih berdenyut lagi.

Khamis, 1 Disember 2011

#Thursdey@spontenous#

Disember 01, 2011

Adoi kantoi, gambar wa msuk TV hari tu..TV apa? K la, TV AlJazeera hari tu..jangan bagi tau orang tau. Pembaca blog gua je tau....

Hari ni gua balik melaka, esok kakak gua nikah. Wa nak amek kesempatan mengucapkan selamat pengantin baru pada kakak gua yang bernama Hanani Rahayu Binti Abdul Jalil. Semoga bahagia hingga ke akhir hayat. Pada member2 melaka dan di mana saja mengenali gua, jemput la datang ke rumah gua. Semoga kedatangan lu orang memberi keberkatan di majlis itu nanti.

Wallahualam..