Anak aset ke syurga

Melihat isteri gua yang tengah sarat mengandung, kesian gua tengok.

Benarlah, andai lelaki yang kena pregnent,  agaknya , kes gugur anak lebih banyak dari kes melahirkan anak. Kengkadang gua terfikir, macam mana rasanya ade benda bergerak dalam perut? Macam mana rasanya kepala pening akibat darah rendah yang di sebabkan baby dah serap darah kita dalam badan? Agaknya macam mana berjalan macam diikat beras 5kg kat perut?

Allahurabbi..wanita tu lemahkan? Gua percaya satu tagline. Allah bersama hamba-Nya yang sabar. Wanita yang pregnent ni sentiasa bersabar. Dan Allah bersama mereka. Sebab tu mereka sentiasa ada kekuatan .

Pada wanita yang sedang mengandung, terutama untuk wife gua, anak yang di kandung itu adalah aset kita bersama untuk kita ke syurga. Biarlah kita bermatian membesarkan mereka .

Sebab alangah bestnye, nanti jenazah kita di mandikan mereka, alangkah bangganya kita solat jenazah kita di imamkan mereka. Alangkah aman kita di kubur, bila mereka melakukan amal yang baik. Dan betapa gemilangnya kita bila anak kita yang soleh itu, menanti di intu syurga.


    • Doa zuriat yang soleh - Surah Ali-Imran ayat 38
هُنَالِكَ دَعَا زَكَرِيَّا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ هَبْ لِي مِن لَّدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاء
Ketika itu Nabi Zakaria berdoa kepada Tuhannya, katanya: Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan.




Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

2 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Band Rimba Bara

Flasher bodoh!

Silat Pengantin