Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 29 Mac 2011

my bad memory in sport


Satu hari di tahun 1998. Lame kesah ni. Mase tu gua form 1.

Beb masa tu badan gua kureng sikit je bentuk dari doraemon. Senang cakap, montel la. Time tu sekolah gua nak buat sukan tara. Lu orang tau tak sukan tara. Ala, mencari bakat-bakat olah raga untuk dijadikan wakil rumah sukan.

Lu orang bayangkan la, gua memang tak pernah main olah raga ni. Mase tu puas gua cuba sembunyi belakang member gua yang bertubuh macam apek.Tapi sebab pinggang gua besar gua kantoi dengan cikgu rumah sukan. " Ha zul, jangan nak sembunyi. Lepas ni awak pula masuk 100meter."

Gua ? Pucat beb. Masa tu gua macam nak terkencing. Mana la gua pernah berlari 100 meter masa tu. Main kejar-kejar pun gua penat.

Tiba time gua untuk ujian 100meter. Gua pun cangkong macam orang nak lari kat balapan tu. Preeeetttt...!!! Bunyi wisel. Gua pun lari la. Gua tengok semuar kat depan gua.Gua pun percepatkan langkah gua. Dada gua kedepan. Seolah nampak gua macam mendada. Ramai penonton time tu. Gua tengok , awek pun usah gua lari. Berselisih gua dengan awek tu, masa gua sampai kat die, gua terdengar," eeeiiii..budak ni tak pernah lari ke...selow sangat...ni joging ke jalan ni...?"

Lu orang rasa ape perasaan gua. Dah la gua rasa masa tu 100 meter macam 10km! Boleh pula awek yang tak cun tu kutuk gua macam tu.

Dow gile beb..down gile gua mase tu! Tapi gua habiskan juga . Ingat lagi kiraan masa gua masa tu adalam 32.12 saat.

Sampai sekarang gua tak boleh lupa kenangan yang menggamit jiwa raga gua tu...
Share:

7 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

Buahahhahahah !! Lolly yg kurus ni p0m tak dapat top 3 kalu bab2 tanding lari kekekek!

Mr feckry berkata...

lolly:lu dapt no berapa

tia berkata...

haha! rilex ah, tu cter dlu kot! skang kan da kurus? da kawen da pon! :)

kechixx berkata...

huish..kalaulah awek tu tengok awak sekarang..tergamam kot!

jgn sedih2 k;)

delarocha berkata...

salah bidang tu bro... masa tu patutnya masuk lontar peluru, huhu

lassiegewdix berkata...

#ehsamalah
lassie pom tak suke acara sukan2 tu lahhhhhh ! tapi sian kamu kann ?
tu yang diet kurus ea ?

alinac lover berkata...

sabar jelah! lawak gila..nak tau!! yong pon sama je ms dulu~ gemuk giler..smpi lari pon penat!