Isnin, 11 Mac 2013

I miss that thing


Orang lain mungkin tak rase ape..ala tak penting benda ni...

Biar apa orang cakap, itu hal dorang..hobi gua dengar kuliyah agama. Gua akan rasa amat terkilan kalau tak dapat pergi dan gua rasa amat rugi. Kenapa gua suka pegi, apa yang best kat sana, tu biar lu orang akan tau kalau lu orang pergi.

Gua amat jeles dengan orang muda yang rajin dengan kuliyah agama, yang beri tazkirah, yang baca hadith untuk jemaah, yang hafiz quran. Gua amat jeles dengan orang muda yang macam tu. Semoga gua tergolong dengan golong orang muda yang macam tu. Walaupun tak berapa muda lagi kan.

Jauh sudut hati wa, wa rasa amat sadist , sebab sampai sekarang wa masih tak berkesempatan nak pergi kuliyah UAI, sheikh Nuruddin, habib Ali zainal abidin, ust ismail Kamus, Ustaz haslin dan ramai lagi, ust yang best-best. Semoga satu hari nanti wa akan dapat hadir kuliyah-kuliyah mereka. Setakat ni wa hanya dapat ikut kuliyah dorang kat Youtube. Tu pun jadi lah.

Orang muda, jom kite sama penuhi majlis ilmu kat surau dengan masjid. Padamkan persepsi lapuk yang kata orang tua dan yang pencen je pegi mesjid ngan surau.

Zaman sekarang orang muda berhibur di masjid!

Tiada ulasan: