3 minggu




Sudah genap tiga minggu aku di Putarajaya. Aku mula biasa dengan keadaan di pejabatku. Makin hari makin sibuk. Lebih-lebih lagi hujung tahun ini. Bahagian aku perlu menyediakan kod-kod baru perakaunan untuk sistem perakauanan Malaysai. Aku pun turut terlibat sekali dalam kerja itu.
Inilah rupa bentuk pejabat aku. Sungguh indah tersergam. Kadang-kadang aku fikir beruntung juga aku bekerja di sini. Pemandangan semuanya cantik-cantik.
Hati kecilku berkata, "bagamana aku boleh bekerja di sini?"
Terlintas di fikiranku akan suatu peristiwa di mana ketika aku masih berlajar di kolej. Di dalam kelas pengajian sistem kewangan islam. Pensyarahku bertanya tentang masalah yang berkaitan akaun kepada kelas ku. Semua sepi.
Ketika itu, secara spontan aku menjawab dari berlakang. Pensyarah itupun bertanya, "siapa yang menjawab tu? Bakal akauntanlah dia." Semua di dalam kelas hanya tergelak.
Tetapi natijah yang terjadi pada diri aku sekarang mungkin dari kata pensyarah itu. Ustaz Marzuki.
Mungkin benar kata seorang guru adalah doa...

Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

1 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Abah cakap..

Flasher bodoh!

Komik Hong Kong