Menulis Bukan Kerna Nama

Khamis, 5 November 2009

Setahun

Adoi..sedar atau tidak dah setahun aku melabuhkan punggung ku ke kerusi di Bpopa.

Gambar yang aku tunjuk kat sebelah adalah gambar masa sebelum masing-masing berambus ke tempat penempatan yang di beri.

Ingat masa hari pertama masuk Bpopa, macam rusa masuk kampung. Kaget je.

Biasa la budak baru kan. Dalam kepala tak tau nak wat ape. Mase tu pikir berserah je la ape dorang nak buat kat aku.

Kalau agak-agak dorang suruh aku lap tingkap pun aku buat agaknya. So apa yang aku dah belajar dalam masa setahun hidup di Bpopa ni? Ofcoz la macam-macam. Kalau nak di bariskan, memang tak akan habis.

Setahun ni macam-macam peristiwa dah berlaku. Best, tak best, semua ada. Dulu aku selalu cakap, kita boleh setting apa kite nak buat. Tapi hakikatnya, jangan melawan kuasa tuhan. So, aku ada lebih kurang 33 tahun lagi sebelum pencen.

Aku target aku akan lepak kat Bpopa ni paling lama dalam mase 2 tahun lagi. Jika tidak ditukarkan, aku sendiri mahu bertukar. Nak cari pengalaman kat tempat lain pula.

anyway..tembam gila aku taime dalam gambar tu..
Share:

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

"diorang suruh lap tingkap pun aku sanggup", aku suka ayat tu, sikap kau macam nilah yang buat kau akan hidup dimana pun kau tercampak..am proud of u!

Tanpa Nama berkata...

Congratulations.. May Allah bless u..