Telur separuh masak


Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab gua tak biasa, gua selang dua hari sekali. Kalau ikutkan, body builder kena makan 10 biji sehari. Tapi sekarang ni gua bukan nak bina muscle lagi.

Sekarang ni latihan gua lebih tertumpu untuk fat lose dan fitness. Lebih kepada nak buat cutting badan. Kalau cakap orang kampung nak buat badan jadi berketak-ketak la.

Telur separuh masak ni memang bagus. Pagi tadi gua makan 2 biji. Pastu pergi gym. 2 jam stengah tak penat langsung. Serius. Tenaga gua macam sama macam makan protien dulu. So gua ingat nak makan setiap hari 2 biji.

Tapi, harus di ingat 2 biji telur separuh masak sehari. Jangan pula makan tengah hari nanti goreng telur dada. Pastu malam pi makan roti jon. Kan roti jon tu ada telur. Nasi gua tetap tak makan. Makanana tengah hari macam biasa la, bihun sup ke, mee goreng ke . Tak kisah. Boleh je hentam.

Ini bukan tips biasa untuk diet, tips ni hanya boleh di amalkan kalau lu orang ada buat workout. Kalau tak nanti perut lu orang bakal ada kusyen.
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

23 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Dendang anak

Ada apa sama KEBAL