Langkau ke kandungan utama

The arrivals-1



Assalamualaikum,

Pagi ini gua dengar hot f.m. Cerita pasal aktivis Malaysia yang baru pulang ke tanah air. Kalau PM Malaysia panggil mereka wira, memang gua setuju sangat-sangat. Misi sukarelawan itu memang gua anggap misi yang sangat hebat.

Semoga Allah membalas dengan pahala yang berlipat kali ganda.

Bukan semua orang mempunyai keberanian seperti itu. Mereka yang pergi ke Palestin itu sedar, nyawa mereka bila-bila masa saja akan terkorban. Seperti orang yang sudah tahu akan waktu kematian. Namun mereka gagah kerana Allah. Itulah yang gua bangga sangat-sangat.

Andai kaunter pencarian sukarelawan ini di buka di semua tempat awam, belum tentu ia akan mendapat sambutan. Malah mungkin untuk mengerling ke arah kaunter itu juga sudah terbayang ketakutan.

Jangan di tanya pada gua, jika gua sudah pasti gua akn berfikir berkali-kali untuk turut serta atau tidak. Namun memang impian gua untuk turut serta. Doakan saja gua di beri kudrat jika di beri peluang.

Clip The arrivals kali ini gua siarkan episod yang pertama. Cuba lu orang click ke button play. Insyaallah lu orang akan ketahui sesuatu. Sekali lagi gua tegaskan, kepada sesiapa yang sudah ada clip ini, tontonilah berulang-ulang. Dan pada yang tidak pernah gua mohon dengan harap, lu orang tonton la clip yang ada di blog gua ini.

Sedekah al-fatiha pada pejuang islam yang telah syahid.

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum..

salam yong...text me your email adress...i've an article for your reading..kira eye opening mind blowing jugak laa...
Tanpa Nama berkata…
btw..aku lupaa...sapa aku...kawan yang kenalkan ko dengan the arrival..
Mr feckry berkata…
feckry_85@yahoo.com
ardinihumaira berkata…
dni pun ada dengar juga pagi tadi... ISrael memang kejam :'( laknat la mereka yang kejam..
annfrendly berkata…
syukur aktivis malaysia dah selamat sampai...

dah tengok video tu baru taw kabbalah mengamalkan sihir... tapi seyes.. menakutkan.. senangnye dorang jajah fikiran, ekonomi negara lain.. betul2 halus..
akuvision berkata…
moga saya diberi kekuatan iman dan jiwa untuk menyertai program seperti ini
Mr feckry berkata…
dini:mereka memang kejam
Mr feckry berkata…
ann:teruskan menonoton
Mr feckry berkata…
akuvision:gua doakan
enyheartsdiamond berkata…
boyfriend saya pun wira :p
tp dia kecik lagi ;p
Mr feckry berkata…
eny:tu untuk pelapis tu
y@n@ M!B berkata…
sy ada tgk tv3 semalam..lesu je tgk muka dorang..letih maybe..mata pun bengkak xcukup tido kut..syukur dorang selamat...
Mr feckry berkata…
yana:tu la, syukur semua selamat
no2 berkata…
Ade banyak ke episod die?
Mr feckry berkata…
no2:ada 50

Catatan popular daripada blog ini

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…