Menulis Bukan Kerna Nama

Jumaat, 27 Ogos 2010

Facebook Medan?


Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas

Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

"Apa la, untuk seronok je kan Facebook ni?" reason yang paling biasa kita dengar.

Sekarang ni, penguna facebook macam dah jadi ketagih dengan facebook. Alhamdulillah ofis gua dah block. So gua boleh kurangkan penggunaan Facebook. Gua tabik kat yahudi kafir harbi yang mencipta facebook tu. Sebab kali ni, senjata entertainment dia memang cukup hebat dan mantop.

Terkejut gua dengan cerita-cerita pasal facebook. Ada clip pompuan mainkan zikir, ada pergaduhan di antara kafir dan islam, dan yang sedih ada orang melayu mengutuk dan menghina Islam di Facebook.

Nampaknya semakin hot facebook ni. Sayang gua tak boleh log in lagi. Kalau tak pasti gua akan tulis begini," Jika benar penganut christian percaya akan Jesus Christ, mengapa tidak di ikut pengajaran Jesus itu dengan betul dan mendalami sepenuhnya? Nabi Isa a.s itu menyembah Allah. Dan dia adalah utusan Allah untuk umat manusia. Dan Allah telah memberitahu akan kedatangan Muhammad s.a.w. Ianya terdapat di dalam Injil sendiri. Allah juga menyuruh umat manusia ikut ajaran Muhammad s.a.w. Ini juga ada di dalam Injil.

Persoalannya mengapa penganut kristian tidak ikut ajaran Jesus Christ?

Ini yang gua akan tulis kalau gua dapat log in dalam Facebook. Andai kata lu orang log in face book nanti, gua sampaikanlah perkara ini.
Share:

5 comments:

::cdot the dot:: berkata...

lu napa tak boleh log in?

Mak Su berkata...

hasil kerja depa, tentuler depa usaha seboleh mungkin nak control

camner depa nak sembah Allah? (yahudi), sedangkan pantang nampak nabi, rasul, trus nak bunuh. tgk sejarah pembunuhan nabi, rasul - kat vangsa depa jer....

Solehah berkata...

Ya la.tu senjata halus yang kita tak nampak. apapun kene control adik2 dan anak2 kita daripada laqha dengan benda ni.

ayut berkata...

setiap benda yang wujud adalah untuk kita gunakan mengikut hati dan akal kita, kalau guna facebook untuk pikat anak dara orang..anak dara oranglah yang akan dapat, kalau guna facebook untuk luah perasaan..perasan lah yang dapat, kalau guna facebook untuk ingat mengingati..insyaAllah perringatanlah yang kita dapat. Pistol pun pernah dicipta untuk mempertahankan diri beb!

HonEyBuNNy berkata...

Itulah..kenapa, kenapa, kenapa manusia skrg dah ketagih FB kan??hehhe