Header Ads

Hujung minggu

Agak lame juga la wa tak hupdate blog wa secara tru...seminggu ni wa cuma copy and paste artikel dan gambar..sendiri punya ayat wa tak buat.

Wa ni dah kurang kreatif ke? kelemahan tu dari wa, kesempurnaan tu milik Allah.


Ok nak komen pasal tahajud cinta, wa actually tak puas hati tengok ending citer tahajud cinta. Lu orang yang tengok tau la kan citernye. Jakan citernye best, tapi ending die macam tak puas je wa tengok. Bagi la si Ustaz  shauki tu kene lepok ke, setidak-tidaknya biar la nampak die menejerit dalam jel.

Pastu citra pula cume setakat datang bawa lari seri ngan solah, buat la report polis, pastu ade serbuan dari pejabat ugama ke. Baru la terkesan di hati penonton macam wa ni. Ni tidak, ending termenung kat depan pinta bile orang katoi main urut2.

Cerita ni bagus sebenarnya. Membuatkan pengajaran bagi orang yang mendalami ilmu agama. Di mana, iblis akan menggoda dengan apa cara sekalipun untuk menyesatkan para alim ulama'. Dia goda dengan, takbur, angkuh, hawa nafsu. Yang gua dapat tangkap moral citer tu adalah, sika berhati-hati dan sentiasa bijak di dalam menangani godaan iblis itu penting.

Usaz Shauki tu handal dalam bidang agama. Tapi tewas dengan godaa syaitan apabila di uji dengan pujian, takbur dan hawa nafsu. Jenis godaan ni sangat bahaya. Ramai ahli sufa' yang tewas dengannya. Sebab jenis iblis yang datang uji pula bukan calang-calang. Pangkat jeneral punya. Jadi bila ending die terkesan dan boleh buat jiwa tersentap, maka di situ pengajaran utama penonton boleh dapat dari citer tahajud cinta tu adalah berhati-hati dan sentiasa bijak di dalam menangani godaan iblis.


Semalam dapat juga impak tu, tapi sikit sangat. Macam tak berapa klimaks sangat..


Selain tu, pengajaran yang ade kat citer tu, senaman rimau di komersialkan. Sebelum ni mana ada klip pasal senaman rimau. Ni ha clip die.

video

By the way, its ok. Sekurang-kurangnya, ada ma'anfaat dari cerita tu untuk penontonnya. Ish agak jarag juga wa komen drama melayu.

Tapi sekali sekale , ape salahnya.

Tiada ulasan