Header Ads

Tahap 4

Hari ni, hati wa amat tersentuh sekali.

Member wa ajak pi ziarah serorang pesakit kanser. Tahap 4. Bila dah tahap 4 ni, semua orang tahu yang ia adalah tahap kritikal. Pendek cerita, orang mesti cakap tak ada harapan.

Pesakit tu dah tua. Lelaki. Tak ubah macam abah gua. Sayu je wa tengok die. Die tunjuk treatment yang dah di buat pada badannya. Allahurabbi. Sayu sangat. Dia minta wa doakan die. Insyaallah, gua cuba doa. Tapi wa yakin , amin yang die sebut itu adalh lebih ikhlas dari doa yang wa baca.

Bila wa doakan die, wa rasa tak ubah macam wa doakan abah gua. Allahurabbi..kesembuhan itu adalh milik-MU.

wa amat yakin doa seorang anak untuk ayahnya tuhan pasti makbul
Semoga abah gua juga di beri kesembuhan seperti pakcik tadi. Wa pernah terdengar satu hadith, bila kita menziarah orang sakit, ia umpama kita melawat taman syurga...Ya Allah, itu terlalu benar..

Menurut buku ikhtiar Penyembuhan  Penyakit keluaran Darussyifa' doa untuk rawatan penyakit kanser adalah seperti berikut;
  1. Al-Fatiha
  2. Al-ikhlas 4x
  3. Doa Pengecil bengkak
  4. Surah Al-Qalam ayat 1-2.
Cuba la gunakan, dengan izin Allah sembuh la kanser itu. Andai tak sembuh kita yang baca akan dapat pahala, orang yang mendengar juga dapat pahala. 



Mahfumnya: Dan Kami turunkan di atas (isi) al-Quran, sesuatu yang boleh menyembuhkan dan rahmat untuk orang-ora

3 ulasan

blog-tips-kurus berkata...

insya Allah dapat pahala..

izfanora berkata...

semoga diberi kesembuhan.. amin..

helmie zul berkata...

gua ingat perut gua pun ada bengkak la..