Cupcake

"Zul ko teman aku jap pergi amek cupcake bleh?" tanya Abe.

"Kat mana?" tanyaku kembali untuk kepastian.

"Senawang."Kenapa jauh sangat nak beli cup cake tu.

Semalam aku teman abe pergi mengikut kehendak bos die yang terlalu kermaruk cupcake dari senawang. Dalam hati aku pikir mesti special punya cupcake ni. Kalau tak, takkan jauh plak nak ambil cup cake tu.

Bila sampai je kat destinasi di tuju, dengan berbesar hati aku amek cupkek yang kononnya special gila yanng amat tu. Macam haram, aku rasa baik beli karipap je.

Aku tak taulah apalah yang best sangat cupcake tu. Dah la keci dan tak sedap. Memang nak menyeksa si pengambil dan peneman si pengambil tu la. Rupanya sebab makcik yang buat cupcake tu kawan boss dia punye emak.

Moral of teh story, belilah cupcake di kedai yang berhampiran. Ini perlu kerana ia tidak akan merunsing fikiran anda untuk menempuh jem yang menggila di highway ke selatan disebabkan depavali( nyaris aku jadi huck semalam sebab benda ni) dan tidak akan terlibat di dalam kejadian yang hampir meragut nyawa anda kerana member anda yang ditugaskan mengambil cupcake terlalu mengejar masa.

Lagi satu, dari beli cupcake baik lah beli karipap je..sebab karipap lagi sedap dari cupcake tau tak.! Tak payah lah dok nak eksen makan cupcake. Kalau boleh cari karipap inti telor. Sedap gila..

Tapi kalau nak sangat beli cupcake yang jauh dari temapt tinggal anda dan teringin nak menyusahkan diri pergi ambil, pastikan kerata tu ade minyak! Kalau tak, ia akan mengecutkan perut member anda yang teman anda dalam keadaan penat dan ngantuk pergi ambil cupcake tu..

Bodoh betul, dah la Suami makcik tu kene gout. Kalau beli kat KL kan senang. Taulah nak tolong makcik tu, bagi je la duit kat mak cik tu. Lagi senang.

Ni la orang melayu, benda boleh cut cost, nak tolong kroni punya pasal..tak kesah duit company di sesah habis. Teringat aku kata seorang pemimpin politik semalam cakap," ada banyak benda boleh tak guna peruntukan. Ada banyak benda boleh cut cost. Macam mana? Senang saja, malaassss...jadi rajin. Perlu peruntukan?"

Macam hawaukan..kalau soh die jadi rajin tak payah pakai duit dan bergaji kecik baru dia tau..

"Dey maca..! lu pikir la sendiri..."

Kalau dapat lepak kat BB ni cam best je...
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

3 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Takbir raya

Oh mat Ganja