Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 27 Oktober 2009

Salah faham

Rasa bengang kalau kita janji dengan orang, dan orang tu pula salah tarikh dan dia menyalahkan kita pula.

Tak ke pening kepala bila ia berlaku ke atas diri aku.

Aku rasa geram dan teramat marah serta ingat aku telah ditipu. Tapi nasib baik kebenaran muncul dengan entah macamana rupanya akibat salah pemahaman.

Agaknya dulu masa belajar bahasa melayu topik pemahaman tu selalu ponteng kot .

Tu yang kantoi tu dan mengakibatkan selalu berlaku salah faham dalam hidup. So bila dah jadi macam ni timbul la satu perkataan yang dipanggil 'ghalat'.

Tapi serius dari asyik fikir salah faham tu, baik kita berbaik-baik. Lepas baik-baik kita santap semangkuk masak lemak ketam. Aku pun tak pernah makan lauk ni. Selalu tengok kat gambar je.

Lepas ni nak belajar pemahan la..patut la UPSR aku dulu dapat B je subjuk pemahaman..
Share:

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Ohw!!! ya?!!

Salah faham...
Ok...

;-)

Mr feckry berkata...

ofcoz salah faham..

Nazura Iqa berkata...

Sian.Tak pernah makan? Isy... Isy...Isy...