Menulis Bukan Kerna Nama

Selasa, 24 November 2009

2012 bukan Kiamat

Orang yahudi kalau nak sebar dakyah pembohongan memang paling terror.

Semalam aku layan movie ni .

Bayangkanlah, hampir 2 minggu aku nak beli tiket tapi sayik tak dapat.Semua mesti fully book.

Sebelum pergi aku memang ingat la cerita ni pasal kiamat. Tapi bila tengok aku dah rasa ni satu tipu helah golongan laknatullah tu.

Dorang cuba bawa kisah nabi Nuh a.s sebgai alternatif untuk selamatkan diri mereka bila berlaku kiamat.

Aku mula cari macam mana dorang boleh buktikan kiamat itu. Tapi nyata tu semua rekaan yang dicampur dengan dogeng kaum maya.Dorang boleh kata yang Al-quran tu dongeng. Tapi Al-quran dah senaraikan cerita sebelum sebagai bukti. Jadi ternyata Al-Quran adalah benar.

Jika mereka kata, 2012 itu kiamat. Maka itu tipu semata. Sebab mereka boleh terlepas dari kiamat. Mungkin cerita ini boleh dilabelkan, cerita bencana besar sahaja dan ada manusia yang terselamat.

Kiamat, tidak ada yang terlepas meskipun malaikat yang meniup sangkakala. Itu sudah termaktub di dalam Al-Quran.

Filem 2012 bullshit terbesar kaum maya dan yahudi. Cerita ni boleh dilayan seronok-seronok sebagai hiburan saja. Memang tragis la cerita ni.

Tapi kalau dibandingkan dengan Armegadon aku rasa jauh panggang dari api la.
Share:

0 comments: