Road to Champ!

Satu chapter baru. Aku lupa nak story sikit apa yang aku buat sejak 2 minggu ni.

Aku telah di pilih untuk mewakili Treasury dalam sukan tarik tali.

Aku ingat lagi, hari pertama memang rasa macam tak nak je join. Tapi ikut saja la

Latihannya memang amat menyiksakan. Penat gila. Geng aku ni train dengan PDRM.

Dorang tu power gila. Lebih-lebih lagi PDRM ni main pakai kasut kawat dorang.

Barulah aku tau sukan tarik tali ni rupanya dan terkenal seluruh dunia. Dulu aku selalu ingat tarik tali ni sukaneka ounya acara je.

Ingat lagi Bro yang train aku, dia selalu marah pasal disiplin aku. memang aku tak berdisiplin pun dalam suakn tarik tali. Tak minat la. Dalam sukan tarik tali ni, mental fizikal kena kuat. Perangai degil merupakan x-facto untuk jadi champ.


Ni video masa final 1st set dengan Kastam. Kastam ni memang sejarah la. Sebab every year dorang memang akan jumpa team aku.




Inilah video terakhir aku menarik tali dan video inilah bukti Treasury jadi Champ Tug of War. Masa ni dalam kepala hanya ada perkataan gila.

Episod tarik tali telah tamat. Aku tak sangka adanya episod ini di dalam hidup aku. Sebelum ni aku tak pernah menyentuh tali tu. Aku tak tahu samada cerita tarik tali ini akn bersambung lagi atau tidak.

Thanks for team treasury sebab panggil aku. Thank to Bro Mie Bentayan yang ajar aku dalam dua minggu ni untuk acara tarik tali. I gonna miss all about this.

Hari ini merupakan genapnya setahun aku menjadi warga Jabatan Akauntan Negara. Pejam celik pejam celik dah setahun dah. Aku hampir tak perasan pasal ni. Pagi tadi bila duduk je, rakan yang sama-sama lapor diri dengan aku cakap pasal tu.

Sangat tak sangka. Dengan secara spontan aku pun flashback apa yang aku dah buat selama setahun ni. Dan satu konklusi telah aku dapat....

Selamat ualangtahun kerja Mrfeckry.


Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

1 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Takbir raya

Oh mat Ganja