Futsal


Futsal. Game ni dah popular kat Malaysia. Aku tak tau kenapa game ni boleh jadi satu fenomena kat negara aku. Tapi yan penting aku pun telah lama sangkut kat game ni.

Dengan hati malas aku pergi futsal. Malas sebab aku rasa ngantuk giles punya. Tapi abe ajak, aku pun layan je. Semalam aku main futsal kat HTO subang. Aku langsung tak kenal sesape pun. Kira aku turun macam budak yang tak pandai main la. Tapi lepas game 1st, dorang semua terkejut dengan perfomance aku.

Baru dorang tau aku ni keeper legend.

Tapi aku mula rasa lutut aku sakit balik. Masih bole control lagi la. Agaknya lutut ni nak minta di urut kot. Takkan nak jumpa Pak Din tukang urut lagi..

Sejak dari lepas raya aku dah mula aktif main. Pantang di ajak, comfirm jalan. Kalau dulu orang ajak, macam-macam alasan aku bagi. Buakan aku tak nak main, boal sepak beb, aku membesar dengan bola. How come aku boleh tak suke. Ni semua pasal lutut aku. Kalau 2 tahun lepas lutut aku tak sakit mesti aku dah try selection Myteam ke, State selection ke.

Aku ingat sakit lutut aku ni akan mematikan minat aku dengan bola, tapi tuhan tu maha penyayang, sekarang aku boleh main balik. Walaupun tak macam dulu, tapi aku try catch up balik skill-skill lama aku.

Misi aku , nak main bola sampai bila-bila..nak main untuk ag nex year..

Sebut pasal bola, teringat dulu masa lepas SPM aku dengan budak-budak melaka selalu main bola kat dataran sejarah sampai tengah malam. Lawak betul. Fun gila masa tu, kalau nak bariskan semua nama yang terlibat memang tak larat aku nak menulis.

Kalau ada rezeki, teringin betul nak main bola macam dulu dengan budak-budak melaka. Teringat aku kat team 2c, team sekolah, team bola taman perumahan aku.

Paling tak boleh lupa, ponteng tusyen pastu main bola kat padang tokkong. Adui..sekali danny ong cikgu tusyen aku kejar kitorang kejar samapai kat padang. Memang lawak masa tu.

Aku ada satu impian, one day kalau aku masih ada hayat lagi masa tu, nak buat reunion dengan budak melaka bermain futsal. Takde hal gua payong. Janji main. Comfirm mengimbau balik nostalgia main bola masa zaman sekolah dulu.

Nostalgia best 2000..vespa kunci..
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

Catat Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Komik Hong Kong

Flasher bodoh!

Telur separuh masak