Mohd Idwan-really enjoy my holiday with my frenzs. thanks guys.. luv u all..on Sunday


Tajuk entry tu aku copy dari profile facebook penang(mamat yang berbaju putih). Minggu lepas mamat ni lepak KL.

Abe (mamat yang berbelezer hitam dan berkemeja putih) call aku," zul malam ni aku bawa player malaysia main futsal dengan kita."

Aku jawab" abbas ke?"

"Kau tunggu dan lihat je nanti."jawabnya lagi.

On da way ke U-one futsal kat Subang aku tengok macam kenal je mamat kat dalam kereta ang abe naik. "La Penang ke?"

Mangkuk tu cam biasa la terkejut dengan kenaikkan tubuh badan ku ni. Tapi mamat ni still gelap cuma dah ada jerawat. Penang ni antara defend terbaik yang pernah main futsal atau bola dengan aku. Masa main futsal hari tu, nampak dia ada improve dari dulu.

Sebut pasal bola aku teringat kenapa dia boleh kena terminate masa main untuk wakil kolej dulu.

Masa game dengan UTM dulu, aku kena tarik diri pasal injured kat kaki. Abe awal-awal lagi kena reject pasal konspirasi jahat. So, aku and Abe pun pergi la tengok game tu. Nak jadikan cerita masa game tu mamat ni ada buat fumble. Nyaris buat own goal.

"Ish penang ni, nasib tak own goal," kata coach aku.

Lalau aku sampuk," Abang Bad, Penang memang selalu buat own goal. Masa saya main dengan dia pun dia banyak kali buat own goal. Tengok la masa tournement kolej hari tu, kan team saya kalah pasal dia buat own goal."

"Iye ke? tak boleh jadi ni," jawab abang bad.

Besoknya lepas training kat kolej dia balik rumah. Bising-bising." Bodoh la abang bad tu, dia reject nama aku untuk pergi pahang. Kalau nak reject, reject la awal-awal."

Aku dengan abe dah tergelak. Tapi senyap je. Agak lama la aku dan abe simpan rahsia tu. Lepas dia kena reject, dia cuma aktif dalam game fifa manager je.Mungkin dia dah frust jadi player, and nak jadi manager bola pula. Ajak main futsal pun tak nak masa tu.

Lama juga la dia protes tak nak main bola.

Aku rasa abang bad reject nama dia pasal, aku cakap dia selalu buat own goal masa game kat abang bad la masa tu.
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

4 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Abah cakap..

Flasher bodoh!

Komik Hong Kong