Langkau ke kandungan utama

Facebook Bahaya ke?

video

Sudah banyak kali aku dengar cakap-cakap yang kata " eh facebook tu bahaya la, eh facebook tu CIA punya la," dan macam-macam lagi.

Adakah bahaya berfacebook? Kalau di ikutkan dalam Facebook punya setting, kita boleh adjust privacy setting. Dan kita boleh halang dari sesiapa yang ingin acces ke profile kita. Selain dari tu kalau kita nak delete account tu bila-bila pun boleh.(tapi aku rasa owner facebook tau macam mana nak tengok juga kalau ada security setting tu. Dah dia yang buat, mesti dia tahu nak godam.)

Privacy reason adalah fakta atau sebab utama cakap-cakap tentang bahanya facebook. Aku baru layari youtube dan tengok video how to delete your account on facebook. Ia anjuran CNN.

Kenapa kita nak delete pula?

Mungkin fakta yang mengatakan segala maklumat serta gambar yang kita upload telah di simpan oleh agen CIA. (Kalau lu PM ke, Sultan la lain la cerita nak cuak, ni setakat rakyat biasa). Benar fakta yang mengatakan CIA merupakan tuan punya Facebook. Kerana ini cara paling mudah untuk mereka memantau people in the world. Segala pergerakan facebook members semua mereka tahu (itupun selagi members gatal nak type dalam fb).

Apa lagi fakta yang kata Facebook tu bahaya?

Percaya atau tidak facebook ni menguasai pemikiran kita. Ini di namakan mind control. Buktinya adalah ni, jari ni tak berhenti nak taip komen la, nak main game la dan macam- macam lagi aplikasi nak di click kat facebook.

Memang hilang kebosanan kalau layan. Dan ini di namakan ancaman ketagihan . Kalau boleh memang taknak lepas tangan dari keyboard untuk mengentam segala aplikasi yang syok dalam facebook tu. Kesannya boleh buat kita lalai.

Cerita pasal lalai, banyak benda boleh buat kita lalai. Kalau nak bariskan, sumpah aku tak larat.

Apa bezanya dengan twitter, friendster dan blog?

Aku tak tahu pasal twitter. Aku ada friendster dan aku ada blog.

Antara facebook, friendster dan blog , yang paling kerap aku buka adalah blog dan facebook. Kalau orang luar yangtak ada blog, mungkin dia ada facebook dan friendster. Aku dah buat beberapa survey dan rata-rata dorang lagi kerap access facebook dari segalanya.

Dari sini dah nampak yang facebook tu ada daya tarikan yang sangat kuat.

Aku tak nak komen pasal blog, cuma aku nak cerita pasal facebook je.

Ada pendapat yang kata semuanya sama, cuma tahap keberkesananya saja untuk memperngaruhi orang tu tinggi atau tidak.

Selagi kita menggunakan internet, selagi itu profile kita akan tersebar luas. tidak kira Facebook , friendster atau blog, semuanya sama.

Terpulang pada kita, segalanya berada hujung jari. Dan terpulang juga pada cara bagaimana kita mempergunakannya segala aplikasi ini. Kalau setakat biasa-biasa dan tak melalaikan 'its ok'.

Maklumat kita takla best sangat, lain la kita ni menteri ataupun orang yang punyai pengaruh besar dalam negara. Itu bahaya. Sebab golongan jenis ini sentiasa di pantau pergerakannya. Tambah lagi golongan ini bukan tulis just suka-suka, tapi mempunyai misi tersendiri.

Obama ada fb tak? kalau ada meh aku nak maki dia.

Ulasan

aku pun dengar mcm tu jugak..

tapi..jadikan facebook ni tempat cari kwn2 sudah la..hahhaha
Mr feckry berkata…
buat je cam biasa

Catatan popular daripada blog ini

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…