Langkau ke kandungan utama

Wanita Merah

Lady in red...

Dulu masa sekolah. Time tu aku jadi penolong ketua pengawas. Kira best juga la jawatan tu. Ada satu story aku nak share.

Time tu baru habis time rehat. Kebetulan aku masa tu nak naik ke kelas aku. Tiba-tiba aku perasan macam ada party depan library. So dengan rasa berwibawanya aku, aku pergila usha. Patutlah ramai yang berkerumun . Memang ada show.

Ada geang perempuan nak fight-fiight. Comfirm la bingit. Bebudak sejantina dengan aku seronok la ada free show.

Bebudak perempuan yang nak gaduh tu semua aku kenal. Ala, member-member aku juga. Geng pari-pari dengan lady pinky . Mula-mula dorang perang mulut je. Memang kecoh. Tapi lama kelamaan akibat dah tak tahan dek cacian dan makian, leader team pari2 tu pun dengan selamba menggunakan buku log yang keras untuk menghentak sekuat-kuatnya pada kepala leader lady pinky.

"Aduiiii!" Jeritan dari budak perempuan yang digelar leadar lady pinky. Lantas gelanggang pun di buka.

Situasi seperti perperangan antara vietnam dan kemboja. Keadaan menjadi semakin tidak terkawal. Sepak terajang pun bermula umpama kilat sabung menyabung. Setiap pukulan di balas sepakan.

Walaupun kaki dan tangan mereka bergerak dan memukul, masih lagi sempat mereka memaki dan mencaci. Semangat lady pinky dan team pari2 semakin membuak-buak apabila melihat pakwe-pakwe mereka memberi sorakan tanda sokongan.

Mungkin di dalam fikiran hati mereka," inilah masa aku nak tunjuk power aku depan pakwe."

Tetiba guru disiplin bertudung labuh sambil tangannya membawa rotan panjang berlalu di sebelah aku.

"Zul! Kenapa kamu biarkan mereka bergaduh?" tanya cikgu seolah dalam keadaan terdesak.

Aku tak tahu nak jawab apa, macam mana aku nak stopkan pergaduhan mereka. Takkan aku nak mencelah di kalangan puluhan bebudak perempuan yang cun-cun tu? Sambil seronok memantau situasi tu aku menjawab," saya tidak terdaya untuk menghentikan tangan yang bakal dan mampu menggoncang dunia itu."

Kalau korang, mesti pening macam aku. Ya la, kalau aku masuk, da comfirm kene kutuk dengan bebudak laki lain. Pastu kalau tetiba aku tak perasan dan dicepuk oleh bebudak perempuan tu lagi aku malu. Di mana aku mahu meletakkan kemaluan aku ketika itu?

So, apa nak buat selain hanya join bersorak. Bukan senang nak tengok gusti perempuan secara live.

Shit, ada budak perempuan kat office aku macam minta saja di maki oleh aku. Makin hari makin galak dia menguji kesabaran aku.

Terasa menyirap je aku bila dia dengan sengaja membuat darah aku naik. Aku sedang menantikan keretanya di tepi jalan, lalu aku akan menghimpit keretanya. Apa bila turun, aku akan bagi flying kick ke arah cermin kereta perempuan yang ku anggap sungguh biadap itu.

Setelah aku melakukan tendangan terbang ke arah cermin keretanya, aku akan duduk mencangkung dan membaling mancis yang terbakar ke arah untuk membakar keretanya bersama dengan dia sekali.

Sambil mencangkung aku akan menantikan bunyi letupan dari hasil perbuatan aku itu.

Kill kill! Die! Die!

haha..tergamakkah aku?

Ulasan

amirahsyuhada berkata…
aku dulu kalau ada geng aku gaduh, aku tuang jaga line jela, sbb kalau aku masuk sahih ramai yang masuk spital, sbb aku mmg tak de bersuara, aku pakai penampar je.
Mr feckry berkata…
giler gempak..!
~W..S..R..~ berkata…
kesian-nya mereka tu.. hebat sgt lah tu..

u, sabar itu separuh drpd iman.., relax..
Mr feckry berkata…
naib ada insan yang masih menyuruh bersabar
aderkah geng dak lynn dan geng jasmin..hihihi
hans berkata…
aku percaya ko tergamak buat cam tu
ekeeke

pompuan kalau gaduh lawak jer
Mr feckry berkata…
embun: ingat lagi ek ko

Hans: memang aku tak tergamak langsung beb.

Catatan popular daripada blog ini

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…