Menulis Bukan Kerna Nama

Khamis, 22 April 2010

Life begin 40?


Gua selalu fikir, macam mana life gua masa gua berumur 40 tahun?

Tadi gua dengar satu ceramah kat cd. Dia kata life begin 40. Pastu gua dengar dia bagi info sikit. Ni untuk pempuan la.

Perempuan akan mencapai tahap kecantikan yang paling maksimum bila dorang umur 40 tahun. Selagi tak tercapai umur tu dia belum boleh di kira cun melecun la. Patut la gua tengok Nasha Aziz makin lama makin cun.

Tapi perempuan paling manis bila time dorang mengandung. Lu orang tak percaya, kalau tak percaya lu pergi tengok ibu-ibu mengandung. Kan manis dorang tu. Bagi yang perempuan, lu orang kenalah selalu mengandung supaya nampak sentiasa manis.

Lelaki pula, dorang capai kematangan pada umur 40. Contoh yang gua dengar tadi, Muhammad bin Abdullah s.a.w. Baginda di angkat menjadi Rasulullah ketika usia 40 an. Ada significant tu. Allah buat sesuatu pasti ada sebab.

So, siapakah gua ketika umur 40 nanti? Gua harap lu orang doa baik-baik untuk gua. Gambar kat atas tu, lu orang jangan pula dibuat propaganda pula. Gua bukan nak jadi Yang Berhormat.
Yang Beriman nak la. Yang Berhormat ni payah la. Lagipun gua tak minat politik. Banyak sangat konflik.

Gua tanya lu orang pula, apa lu orang expect bile lu orang berumur 40 tahun?
Share:

16 comments:

ardinihumaira berkata...

hehe... dni juga tak minat politik... psssstt.. kalo selalu mengandung alamatnya tak boleh duk singapura la ;p

BeJeRd In-Da HoUsE berkata...

ofcos bapak org la bro..anak mesti da masuk 4-5org...hahahaha...gile kencang...

Mr feckry berkata...

dini:dok la kat malaysia

Mr feckry berkata...

bejerd:gua bajet 10 je

embun d tengah malam berkata...

aku nk jadi ahli parlimen gak

Mr feckry berkata...

embun:bosan

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

Sebab tu rr Xsabau nak preggy~

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

ye ye gua setuju ...

annfrendly berkata...

err.. expect masa tu dah jadi hartawan dan jutawan..
yang pasti bukan haiwan..hehehhehh..

Mr feckry berkata...

miss lolly:kawen le dulu dengan cinta hati lu

Mr feckry berkata...

brutal: lu dah rase ke

Mr feckry berkata...

ann:bagus, cite2 tinggi tu

::cdot the dot:: berkata...

oooo..patutla masa gua ngendong ari tuh, ramai lelaki istimewa lentuk baik kat bahu gua.,.mmg berseri ke time peknen ni??huh., klu camtuh gua nak peknen tiap2 thn la..

Mr feckry berkata...

cdot:maksure tongkat ali stand by banyak2

Tanpa Nama berkata...

suke entry neh
aku hrp aku dpt sampai umur 40
tu je

hahaha

Mr feckry berkata...

jane gua do lu panjang umur