Langkau ke kandungan utama

Sampai bila mahu bizi

Sibuk..

Lu orang suka tak sibuk. Ok kalau bagi orang yang sedang putus cinta, sibuk itu akan menjadi pilihan utama untuk mereka merawat jiwa yang sedang kebengongan.

Akan tetapi, ha...bagi mereka yang sedang hangat bercinta sibuk akan menjadi penghalang segalanya.

Sejak dua bulan kebelakangan ni, gua sibuk dengan aktiviti sukan, latihan kat gym , futsal, pastu sekarang ni sibuk dengan Thug of War. Malah trainning gua pun jadi terlalu padat. Kalau bulan lepas gua akan trainning petang , sekarang waktu lunch gua kat gym then petang gua akan ke PERSADA untuk trainning tarik tali.

Kalau kena pada hari futsal, malam tu agenda gua akan betambah pula kepada futsal.

Minggu lepas, gua sibuk dengan Mr Fitness, then minggu ni gua habiskan masa dengan tarik tali dan juga Futsal.

Serius, gua rasa macam terlalu sibuk, nasib kat office sekarang tak banyak kerja. Cuma ada sesuatu yang gua sangat kesal.

Gua dah kurang sangat masa dengan nono, yes memang kurang. Gua rindu time2 gua selalu berkepit dengan dia. Opss lu orang tak tau siapa nono. Ha, aweks yang kat atas tu la. Kadang-kadang gua rasa sedih dengan keadaan gua dan dia sekarang.

Ye la ni belum kahwin, kalau dah kahwin gua still bizi macam ni, bukan ke susah. Gua akan kurangkan aktiviti sukan gua lepas kahwin.

Gua tau dia sunyi dan risau, tapi seriusly gua bagitau, walau macam mana sibuk pun gua tetap rindu dia.

What ? tak percaya? Tanya bebudak yang trainning dengan gua atau member gua, dorang cakap gua ni TB. Lu orang tau ape TB? Takut Bini. Tapi gua cakap tegas berani atau tegak berdiri.

Gua bukan takut, gua rindu. Sebab kalau gua teringat kat dia, gua tau dia sedang teringat kat gua.

Kadang-kadang pernah sekali dua gua terfikir pasal nono, tetiba hp gua menjerit. Gua angkat sekali nono yang call. See, sayang menarik sayang. Rindu menarik rindu. Gua pun tanya," why do you call me?"

"I just want to say I love you," tu jawabnya. Lantak korang la kalau lu orang nak bebulu membacanya.

Tapi percaya atau tak, ini kuasa Allah. Konsep ni telah digunakan untuk mencipta telefon. Telefon ciptaan manusia, perasaan adalah ciptaan Allah.

So, gua nak ambil kesempatan. Nak minta maaf pada nono. Gua tau dia sedih sebab gua terlalu sibuk. Tapi gua sangat respect kat dia kerana terlalu memahami gua seadanya. Gua harap dia tahu yang setiap detik degupan jantung gua, tak pernah terputus bayangan manja wajah dia kat fikiran gua.

Lantak la lu orang nak cakap gua jiwang poting ni. Gua tau semua orang ada persaaan jiwang. kalau tak baik lu orang jadi robot yang tak berperasaan tu.

Hopefully lu orang support gua pujuk dia ek. Kalau gua jadi masak nasi minyak, gua akan jemput lu orang..

Ulasan

::cdot the dot:: berkata…
camne gua bole menitik air mata baca entry lu ni...gua ke nono tu??
ardinihumaira berkata…
ape pasal nono tempek kertas kat idong tu? ololo nono majok2...


cepat aaa p pujuk. saket aty tau bila cik bf asik seybook je.. cik gf kan nak manja2.. ahaks..

pujokkk pat! kalo tak dni babap... ceywah membela nono hehe..

Buah Tangan Dari Cameron Highland
Mr feckry berkata…
cdot:meh gua soh apek lap air mata lu
Mr feckry berkata…
adrdhinihumaira:ni tengah pujuk le ni
Frodo Baggins berkata…
bagi jer nono ceklet. kompem orait punya pastu. e'eh codot emo pulak. wakakkakaka


>>__<<
akuvision berkata…
kalau tak jiwang bukan manusia la namanya
Mr feckry berkata…
frodo: k gua dah bagi
Mr feckry berkata…
akuvison:lu pun jiwang tak?
annfrendly berkata…
ciannya...
lu jangan busy2 lagi..
luangkan masa utk yang tersayang tu keh..
bile wat aktiviti ape2 ajak lah nono join sekali kalau nono tak blay join aktiviti yg lu wat tu..duduk2 tepi pun takpe..
asalkan dapat luangkan mase bersame.. lepas aktiviti blay p makan & jalan2..
tapi lu ni kira bagus la..
bf yg prihatin..
good...
Mr feckry berkata…
ann:thanks bagi tips2.gua akan cuba applykan.
alinac lover berkata…
sempoi gak lu ni.. :)

Catatan popular daripada blog ini

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…