Menulis Bukan Kerna Nama

Khamis, 1 Julai 2010

Senyum seindah suria

Pujangga menyebut :

” SENYUM ITU KELOPAK.

KETAWA ITU BUNGA YANG SEMPURNA KEMBANGNYA”.

SENYUM pada orang tua tanda sayang.
SENYUM pada kanak-kanak tanda kasih.
SENYUM pada kekasih tanda cinta.
SENYUM depan pc tanda gila,
masih SENYUM lagi… memang sah GILA!*joking:))

Daripada Abu Hurairah r.a., katanya: “Rasulullah s.a.w. bersabda: ‘Tidak akan masuk syurga kamu semua sehingga kamu beriman dan tidak akan dinamakan beriman kamu semua sehingga kamu semua saling cinta-mencintai. Tidakkah kamu semua suka jika ku tunjukkan kepadamu semua sesuatu yang jikalau kamu semua lakukan tentu kamu akan saling cinta-mencintai? Iaitu sebarkanlah salam sesama mu’.” (Hadith Riwayat Muslim)

Gua mahu tiupkan semboyan, supaya semua manusia di dunia ini sentiasa senyum. Kerana senyum itu adalah sedekah. Ayuh kita senyum.! Cepat la senyum, jangan murung-murung. Walaupun lu orang susah, sedih , sakit hati, senyum je.

Sambil gua menyempat ni, gua nak ucapkan selamat hari lahir pada kakak gua yang di panggil acik. Kalau tak silap umur dia.....2010-1980=?...34 kot..
Share:

20 comments:

y@n@ M!B berkata...

ku dtg cni sambil tersenyum...baguskan..lalala~ ^_^

Mr feckry berkata...

yana:bagus2

alinac lover berkata...

:) senyum jgk~

Mr feckry berkata...

alinac:sedekah tu

Hazzy Ishak berkata...

senyum kambing
ahaks

HonEyBuNNy berkata...

senyummm sokmo....selamat hari lahir kakak...hehe

Mr feckry berkata...

hazzy:senyum kambing ke?

Mr feckry berkata...

honney:tu loghat orang ghanu tu

enyheartsdiamond berkata...

i tak senyum pun baca senyum-senyum-seyum tu..

apa yang i ingat hanyalah senyuman kekasih i.. tanda cinta yaa?? (senyum semula)



*u rasa pelik 3 bulan kapel baru sekali tengok wayang?

yelahhh.. bf i susah nak keluar dr kem sungai besi tu.. kami jumpa pun baru dalam 6-7 kali je kot..

tu pun separuh daripadanya jumpa dalam kem.. i yang pergi melawat..

sekarang masih rasa pelik?

Sesumpah berkata...

senyum kambing pagi hari :)

Mr feckry berkata...

eny:la payahnya, tabahkan la hati

Mr feckry berkata...

sesumpah:penat kambing tu

Anne Boleyn berkata...

selamat hari lahir kat akak mr feckry. moga beliau dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki and bahagia selalu. amin..~

mar kita senyum sellau macam ni :)

p/s : hye..hari ni hana akan autopublish 4 entry pada pukul 10 pagi, 2.30 ptg, 5.30 petang and 8.30 malam. Entry penghargaan untuk kawan2 blogger hana. Ade wat review blog sikit.

Pukul 8.30 malam tu entry
khas untuk awak awak dan awak. Jangan lupa tengok tau!!

Syida Shukor berkata...

lepas ni kena senyum senyum ni tehee . btw selamat hari lahir untuk akak feckry !

Mr feckry berkata...

syida:thanks

ayut berkata...

woittttttt..giler ko 34!

Mr feckry berkata...

ayut:kan2

HLiza berkata...

La bukan 44 ke?

::cdot the dot:: berkata...

body lu...hmmmmm...

Mr feckry berkata...

Cdot:awat?