Langkau ke kandungan utama

Balik kampung-Menjelang raya




Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh

Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar

Gua dah mula risau. Kalau esok raya, mahu kelam and kabut gua ni.

Sekarang ni, gua baru sampai ofis. Cepat-cepat on PC untuk taip entry ni. Risau memang tak hengat. Kat ofis gua hanya tinggal 10% je mahkluk yang kerja, termasuk ikan kat dalam kolam.

Dalam kepala gua sejak dari awal lagi berfikir," macam mana gua nak cabut belah jap lagi ni?"

Gua tak kira, lunch hour je gua akan belah balik Melaka. Gua dah pesan dah member gua tolong punchkan punch kad gua.

Andai besok raya, dah comfirm malam ni gua akan qiamulail mengisi beras ketupat. Haiyo...!

Gua rasa nanti masa raya gua akan busy sikit. Then mesti gua tak sempat nak post ape-ape pasal raya. Gua tahu lu orang pun macam tu. Mesti bizi melantak ketupat.Tahun ni raya lain sikit. Kali ni raya terakhir gua di zaman bujang. So gua nak raya sebujang yang boleh.

Sebelum gua letak full stop, gua nak ucapkan Selamat hari raya dan Maaf Zahir bati. Walaupun gua rasa gua tak ada bagi masalah dengan batin lu orang, kira maafkan je la. Semoga ray kali ini lebih bermakna pada kita semua.

Okey, ni duit raya untuk lu orang semua tau. Tahun gua dapat duit terlebih pula. Daripada buang-buang baik gua bagi lu orang ek.

Ulasan

Sesumpah berkata…
ouwww bulan pose dating ea



hihihi
Mr feckry berkata…
sesumpah:haha
maisyara Pot! Pot! berkata…
hehehe. selamat hari raya. still ade lagi ke duit RM 1000 tu? ^^
akuvision berkata…
salam bro, selamat pulang berhari raya di kampung. Bawa diri elok - elok, moga selamat pergi dan pulang
enyheartsdiamond berkata…
selamat berhari rayaaa! :D

MAAF ZAHIR BATIN :)
y@n@ M!B berkata…
yeayy duit raya..tepek kt belog..haha~

slmt hari raya bro..aku pn mcm ala ala ko juge..thun last raya as bujang..*haruske??* ngee~ =p
Anne Boleyn berkata…
perrgh suci tulus mulus gua tengok muka lu ngn cik nono kan tu. kikikiki :p selamat hari rya bro.:) mintak maaap klu de silap and salah.
Mr feckry berkata…
maisyara:mana nak cekau
Mr feckry berkata…
akuvision:gua ingat nasihat lu
Mr feckry berkata…
eny:same too u
Mr feckry berkata…
yana:wa tahniah
Mr feckry berkata…
anne:ah..betul ke..hehe
Syida Shukor berkata…
hee he selamat hari raya ! enjoy ur bujangness ! hehe
darkangel berkata…
gua baru dengar pengumuman, nasib raya jumaat, ada lagi peluang nak puasa..
hamzah ian berkata…
fuhyooooo.. ade lg duit tu..
Mr feckry berkata…
darkangel:gua dah standby nak p beli ayam dah malam tadi
Mr feckry berkata…
Hamzah:kalau gua ada pun gua tak guna..sayang beb
Mr feckry berkata…
syida:lu pun enjy sekali
syuE berkata…
hik! selamat ari raya..enjoy la puas2 selagi bujang..haha
Mr feckry berkata…
syue:gua akna enjoy sepuasnye
HonEyBuNNy berkata…
selamat hari raya..maaf zahir dan batin...nak wit raya...huuhuhu
Mr feckry berkata…
honey:selamat ari raye
annfrendly berkata…
selamat hari raye..
bz..bz gak.. tapi jangan lupekan nono tersayang taw..hehehee..
Mr feckry berkata…
ann:mane boleh lupa

Catatan popular daripada blog ini

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…