Langkau ke kandungan utama

Cuti , dan demam


Gua balik Melaka. Ingat nak cuti sakan. Nak jumpa member. Nak ajak ibu gua jalan-jalan. Nak ajak acik gua jalan-jalan.

Tapi sampai Melaka , gua terus demam. Demam, gua benci demam.

Pening gile kepala gua. Badan gua kejap panas kejap sejuk Seingat gua, hampir setahun gua tak demam. Last sekali gua kena , demam denggi. Gua ingat nak pecah rekod setahun tak demam.

Nasib ibu gua ada kat rumah. Ibu gua buatkan sup sayur. Siap bawa kat gua lagi. Rasa terharu gila beb. Dah lama kot tak rasa macam tu. Ibu kata," dulu masa ibu demam , arwah nenek selalu buatkan sup sayur macam ni."

Tutup cerita pasal demam.

Beb, lagi 27 hari gua nak kahwin. Cuak juga beb. Dalam perasaan cuak dan berdebar ni, rasa tak sabar pun ada.

Persiapan, gua tengok sebelah gua ni cam ok dah. Cuma barang hantaran ada yang tak beli lagi. Kene cepat cari ni. Pasal kad kahwin insya allah setel dah. Actually gua dan nono telah menghadapi penglaman yang dahsyat pasal kad kahwin. Memang banyak pengajaran pasal kad kahwin. Tapi, let by gone be by gone la kata orang jawa.

Selepas ni gua akan edarkan kad kahwin. So gua nak minta lu orang bagi alamat lu orang untuk gua poskan kad kahwin tu.

Gua nak jemput lu orang semua datang majlis perkahwinan gua. Tolong e-mail gua zulfikri.jalil@anm.gov.my. Ataupun nanti lu komen, bagi la alamat lu orang.

Ulasan

Wyne @ Mouren Mauve berkata…
I pun kena jemput datang ke majlis perkahwinan you ke nie?

Hehe...biasa lah perasaan tak sabar nak kawin tu bro...

Cantik kad jemputan kawin you too...gorgeous!
aummmmmmmmmmmmmm.

pink pinkkkkkkkkkk
HonEyBuNNy berkata…
wah2..tahniah....mesti busy skrg kan....
Mr feckry berkata…
wyne:comfirm la
Mr feckry berkata…
miss lolly:bukan ayam golek
Mr feckry berkata…
honey:gile babas punye
athiea berkata…
gua nak kad kahwen lu satu!!!hahahaha..


lu punya citew buat gua pun xsabar nak kawen ni..

tapi takde calon.erkkk...

kat mne umh lu olls ni??
gua sakit kepale pusing2 tengok kad ni??
Mr feckry berkata…
athie:bagi lu punya alamat
Redbloodsnow berkata…
OOOO DH NAK KAWEN RUPERNYER KO EK FECKRY. HARUS KOOO RASE CUAK. BAKAL MENGENDONG SATU TANGGNJAWAP YG SGTTTTT BESO

HEHE :P
Mr feckry berkata…
red:tau tak pe
tia berkata…
lu buat gua rase x sabar nak kawen jugakk!
arghhh!
alinac lover berkata…
smoga smuanya berjalan lancar yer
y@n@ M!B berkata…
wallaweyy jemput gak ek kwn² blogger..hehe..b4 bg almt nk ty dulu, tarikh kawen bila?and kat mana? ^_^
y@n@ M!B berkata…
ciss aku br dpt tgk gbr kad tu..tarik blk soklan²ku kt komen sebelum ni..hoho~

slmt menjadi raja sehari bro! pasni update pengalaman jd laki pulak eh..huhu..tarikh tu ramai wat kenduri..ngee~ ^_^
Anna Boleyn berkata…
whoaa..lagi 27 hari???? uishh tak lama lagi da kan..


mesti da dekat2 masa tu luda jrg updte blog. kuikui.

nanti den emel. :)
Mr feckry berkata…
tia :berdebar le
Mr feckry berkata…
alinac:insyaallah
Mr feckry berkata…
yana:bagi adress lu
Nurul Ain berkata…
ala ksiannye pengantin demam...., utk ain takde ke bang?
annfrendly berkata…
alahai..Jauhnya...sedih.. tak dapat gi..
cuma doakan semuanya berjalan dengan baik.
lassiegewdix berkata…
nak ! nak ! nak kawenn !
eh nak kad kaweeen :P

Catatan popular daripada blog ini

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…