Menulis Bukan Kerna Nama

Ahad, 30 Januari 2011

Penat


Gua pelik, kenapa raya cina mesti depa bagi buah limau.

Limau ni bagi ong ke? Masuk ni dah dekat lima kotak gua makan buah limau. Perut gua pula asyik bunyi lagu  kerocong untung ana je pula tu. Cuba la dorang bagi, epal ke, nenas ke, durian ke, baru le vareity kan..kan...kan?

Teringat gua dulu, naik basikal kerja naga. " Acik, cepat ada naga!"

Lu orang heran ke? Ingat kampung gua tak ada naga ke? Ala, naga yang masa raya cine tu. Yang depa dok main gendang-gendang, pastu letupkan mercun bagai nak rak tu. Tak pernah tengok ke?

Dari dulu gua pikir, dorang yang main naga ni ada belajar kungfu cakar penunduk naga ke yang macam dalam komik anak-anak wira keluaran tony wong tu?

Tahun ni gua nak letak tanglung la kat depan rumah mak gua.

(penat beb, baru pas pindah rumah)
Share:

2 comments:

misz molecule berkata...

good luck je la kot ak mmpu ckp.grrr

AyUT berkata...

haha, teringat kecik2 kita g kejar memana lori yang bawa naga kan.