Menulis Bukan Kerna Nama

Isnin, 7 Februari 2011

Merana


Balik cuti raya cina.

Gua ke Melaka. Selama 4 hari gua jaga Abah. Tengok abah gua yang kena stroke tu. Sayu je hati ni. Bila kita tengok orang sakit, kita rasa makin ingat pada tuhan.

Teringat gua akan kata-kata ni," Allah tidak akan menguji hamba-hamba-Nya tanpa kemampuan hamba-Nya itu."

Dari ayat tadi, gua renung balik. Dahsyat betul abah gua ni. Ujian yang diterima sangat berat beb. Kalau gua, belum tentu gua sanggup tanggung. Kat sini gua tengok, akan kemampuan abah gua dari segi ujian yang sedang di hadapi. Ya , tuhan uji hamba-Nya ikut kemampuan hamba-NYa.

Gua tengok abah, gua dah rasa sakit. Apa tah lagi bahu dan hati yang menanggung. Kita hanya mampu berdoa.

Ya Allah, Ku pohon ke hadrat-Mu. Sembuhkan lah sakit abahku itu. Ya Rahman...Ya Rahim..
Share:

11 comments:

efa berkata...

moga ayah kamu cpat sembuh...uhuk windu ayah uhuk :( amboi nice background blog ni hehehe...

Mr feckry berkata...

efa:thanks

POSH76 berkata...

Insyallah doakan ur father cepat sembuh

SPEK HITAM berkata...

dengan berkat doa he'll get well soon. insyaallah.

yatie's EPISODE berkata...

ayah yati pun pernah kena strok. Alhamdulilah. sekarang beransur pulih. jgan putus makan ubat. smoga ayah kamu cepat sembuh. (:

Redbloodsnow berkata...

Allah tidak akan menguji hamba-hamba-Nya tanpa kemampuan hamba-Nya itu. <--- yup! aku setuju ssgt. ALLAH MAHA ADIL DAN MENGETAHUI :)

Wyne @ Mouren Mauve berkata...

Ini lah masanya kita kena balas budi ayah kita tu. Berusaha untuk menjaga dia.

Take care bro...

YanaMIB berkata...

semoga ayh kamu cpt sembuh..keadaan ayh ko mcm pakcik aku..sejibik..jln kena pakai tongkat dan sgt lah lmbt..klu duduk lama² kaki jd bengkak..kesian..tp aku hanya mampu berdoa =)

Benrauf berkata...

moga keadaannya lebih baik dan cepat sembuh.

tia berkata...

semoga cepat sembuh.
;)

misz molecule berkata...

chinese look maaa..



moga beliau sihat2 je hendakNya