Menulis Bukan Kerna Nama

Rabu, 2 Mac 2011

Asam Pedas



Asam pedas, memang glemer kat Melaka.

Kalau datang melaka, tak makan asam pedas, maknanya rugi le beb. Gua orang Melaka, darah gua ni pun rasanya macam asam pedas.

Orang ramai tak tahu asam pedas ni boleh di masak dengan macam-macam lauk dan ingredient. Contohnya, kangkung, kobis, limau...ceh ngarut..la. Macam-macam daging, ayam ke, ikan ke lembu ke, kambing ke atau lain-lain. Semuanya boleh. Bukan ikan je beb.

Ibu gua , telur ayam pun die bedal buat masak asam pedas. Rasanya, memang ump!



Semalam no2 masak asam pedas ayam, best siut...orang terengganu masak asam pedas...power tak no2 gua.
Share:

5 comments:

yatie's EPISODE berkata...

perhh. asam pedas mmg sodap! melelehh liur tengok. bhaha.

Mr feckry berkata...

yatie:sedap gile

YanaMIB berkata...

pehh terbaekk...favvy aku jugak tu asam pedas..huhu..

weh nono xde blog ke?? haha =P

eykameow berkata...

terliur sehhhh! untung la dapat nono...hehe

kechixx berkata...

bestnyerrr!yummy!;)