Menulis Bukan Kerna Nama

Khamis, 7 April 2011

Holidey Sabah 2 - Sabah ni femes dengan Mutiara kan?


 Tempat pertama wa da clik gua berpeleseran masa kat Sabah adalah Pasar Filiphina. Masa dorang cakap nak pi pasar filiphina, gua dah menggelabah. Beb wa tak ada pasport. Dalam hati wa cakap," ade le nanti gua kene tunggu kat imigresen ni."

Rupenya pasar filipina tu kat tengah town KK tu. Nama je pasar pilipina. Bukan kene pi pilipina. Jangan tanya gua kenapa dorang bagi nama pasar tu pasar filipina. Wa tak tau.

Kat situ bukan macam pasar biasa. Pasar pada tanggapan gua cuma jual barang dapor. Tapi ghupenye jual mutiara. Punya la banyak mutiara kat pasar tu. Macam-macam dorang buat dengan mutiara tu. Ade yang buat gelang, ade yang buat rantai, ade yang buat cincin, ade yang buat baju, ade yang buat makan...yang buat makan tu gua ngarut je.

Bagi kaum wanita, dorang memang minat la . Sebab kan dorang nak buat perhiasan body. Kitorang borong habis mutiara kat situ.

Wa cari juga, mana tau ade mutiara naga kat situ. Tapi tak jumpa, agaknya Goku dah ambil semuanya kot..
Share:

2 comments:

Wyne @ Mouren Mauve berkata...

Kalu u nak beli mutiara, u kena bawa kenalan dari Sabah...kalu tak kena 'potong' bro. Harga yang boleh dibeli dengan RM25, tetiba jadi RM100 kalu orang tak biasa ngeh ngeh ngeh!

Mr feckry berkata...

wyne:nasib wa ada member baik kat sabah yang bawa