hari ni last keje

Last keje weh..

Petang ni wa akan bergelut dengan jamme . Entah macam mana la rupenye jalan raya petang ni. Wa akan ke temerloh dulu sebelum ke terengganu sebab nak buka puasa kat rumah abang ipar gua. Hopefully sempat la wa buka puasa kat sana.

Rasanya masa cuti raya ni wa akan agak lama tak update blog. Tau jela sebok beraya. Pastu wa tak tau samada sempat atau tak wa menyentuh internet masa kat terengganu. Wa dah tak pakai berukband. So agak payah la sikit.

Sempena nak raya ni wa nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir batin. Semoga ramadhan yang bakal pergi ni harap-harap kite sesama dapat apa yang di panggil takwa.

So raya tahun ni wa beraya di rumah mertua gua. 1st time sejak wa di lahirkan beraya tanpa ibu dan abah gua. Macam-macam perasaan ade, sedih , excited, heppy semua ada. Biasanya malam raya lepas takbir, wa lepak dengan member-member bukit beruang. Lama tak jumpa diorang. Ade yang dah jadi bapa da. Raya tahun ni wa tak dapat join dengan luorang. Rindu betul nak dok stable dengan lu orang. Kalau wa nak tulis nama lu orang satu2, wa rasa panjang sangat plak. So wa minta maaf zahir dan batin. Insya Allah wa sampai melaka nanti wa calling lu orang.

Untuk family wa yang tercinta, Abah ibu, adik minta maaf sebab tak dapat beraya dengan abah tahun ni. Halalkan makan minum adik. Jangan la sebab adik tak raya kat melaka , ketupat tak buat pula nanti. Angah pandai anyam. Boleh back up ibu. Anak-anak angah ngan along pun boleh tolong ibu masak kat dapur tu. Semoga ibu dengan abah sihat dan setiasa mendapat rahmat Allah.

For my sibling, along. Ni kakak aku yang paling payah aku nak jumpa. Maaf zahir batin ek untuk along sekeluarga. Tak tau sempat jumpa ke tak raya nanti. Kalau tak sempat, tak dapat la anak-anak along duit raya adik. Jangan lupa tolong ibu kat dapor tau.

Angah, maaf zahir batin ek untuk angah sekeluarga. Jangan lupe beli lemang mase raye nanti. Beli tu banyak le sikit. 100 batang ke. Jangan lupa juga beli daging lembu. Perut pun sekali. Rendang perut ibu sedap tau. Paling penting jangan lupa bawa abah pi sembahyang raya. Jage die kat masjid nanti.

Acik, maaf zahir batin juga kat ko. Ko awek yang paling aku respek la. Ko dah buktikan yang ko adalah anak yang terbaik dan terhebat. Tahun ni tak dapat la nak ajak ko pi beli lemang ek, gantung kat raya, kemas depan rumah. Nanti ko tolong ibu kemas rumah tau. Raya tahun bagi le anak-anak buah ko duit raya lebih sikit, kan ko dapat bonus banyak.

Tu je la kot nak cakap . Rasanya posting ni payah betul gua nak tulis. Gua ucap selamat hari raya la kat korang. Doakan perjalanan wa dan nono ke terengganu selamat pergi dan selamat pulang. Hepy2 time raya.

Wa teringat abah gua cakap dulu," dik , bila nak raya ni orang alim-alim menangis tau..."


Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

3 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Filem susuk

Band Rimba Bara

Silat Pengantin