Langkau ke kandungan utama

hari ni last keje

Last keje weh..

Petang ni wa akan bergelut dengan jamme . Entah macam mana la rupenye jalan raya petang ni. Wa akan ke temerloh dulu sebelum ke terengganu sebab nak buka puasa kat rumah abang ipar gua. Hopefully sempat la wa buka puasa kat sana.

Rasanya masa cuti raya ni wa akan agak lama tak update blog. Tau jela sebok beraya. Pastu wa tak tau samada sempat atau tak wa menyentuh internet masa kat terengganu. Wa dah tak pakai berukband. So agak payah la sikit.

Sempena nak raya ni wa nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir batin. Semoga ramadhan yang bakal pergi ni harap-harap kite sesama dapat apa yang di panggil takwa.

So raya tahun ni wa beraya di rumah mertua gua. 1st time sejak wa di lahirkan beraya tanpa ibu dan abah gua. Macam-macam perasaan ade, sedih , excited, heppy semua ada. Biasanya malam raya lepas takbir, wa lepak dengan member-member bukit beruang. Lama tak jumpa diorang. Ade yang dah jadi bapa da. Raya tahun ni wa tak dapat join dengan luorang. Rindu betul nak dok stable dengan lu orang. Kalau wa nak tulis nama lu orang satu2, wa rasa panjang sangat plak. So wa minta maaf zahir dan batin. Insya Allah wa sampai melaka nanti wa calling lu orang.

Untuk family wa yang tercinta, Abah ibu, adik minta maaf sebab tak dapat beraya dengan abah tahun ni. Halalkan makan minum adik. Jangan la sebab adik tak raya kat melaka , ketupat tak buat pula nanti. Angah pandai anyam. Boleh back up ibu. Anak-anak angah ngan along pun boleh tolong ibu masak kat dapur tu. Semoga ibu dengan abah sihat dan setiasa mendapat rahmat Allah.

For my sibling, along. Ni kakak aku yang paling payah aku nak jumpa. Maaf zahir batin ek untuk along sekeluarga. Tak tau sempat jumpa ke tak raya nanti. Kalau tak sempat, tak dapat la anak-anak along duit raya adik. Jangan lupa tolong ibu kat dapor tau.

Angah, maaf zahir batin ek untuk angah sekeluarga. Jangan lupe beli lemang mase raye nanti. Beli tu banyak le sikit. 100 batang ke. Jangan lupa juga beli daging lembu. Perut pun sekali. Rendang perut ibu sedap tau. Paling penting jangan lupa bawa abah pi sembahyang raya. Jage die kat masjid nanti.

Acik, maaf zahir batin juga kat ko. Ko awek yang paling aku respek la. Ko dah buktikan yang ko adalah anak yang terbaik dan terhebat. Tahun ni tak dapat la nak ajak ko pi beli lemang ek, gantung kat raya, kemas depan rumah. Nanti ko tolong ibu kemas rumah tau. Raya tahun bagi le anak-anak buah ko duit raya lebih sikit, kan ko dapat bonus banyak.

Tu je la kot nak cakap . Rasanya posting ni payah betul gua nak tulis. Gua ucap selamat hari raya la kat korang. Doakan perjalanan wa dan nono ke terengganu selamat pergi dan selamat pulang. Hepy2 time raya.

Wa teringat abah gua cakap dulu," dik , bila nak raya ni orang alim-alim menangis tau..."


Ulasan

YanaMIB berkata…
awat gbr ko oversize?? huhu~

slmt hari raya beb! maaf zahir batin andai ada terkasar bhs..kim slm kt nono ^__^
AcikTanpaNama berkata…
Selamat hari raya dik, aku pun sedih baca post kau, dan aku rasa kau pun sedih gak, sebab, dulu aku selalu rasa..kat umah ni kalau kau takder, memang confirm tak raya. Tapi tahun ni nak taknak kena raya juga, nak tengok abah happy.
enyheartsdiamond berkata…
untunglah dah cuti :')

selamat hari raya aidilfitri!
maaf zahir dan batin ;)

Catatan popular daripada blog ini

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…