Selasa, 6 Disember 2011

Sampai dah masa untuk diet balik

Lepas je sukan PSKK hari tu , wa macam gile makan.

Pantang jumpa makanan, mesti nak belasah. Macam tak pernah jumpa makanan plak. Lepas gian kot. Sekarang hambek, pakai seluar pun rasa dah ketat.

Tak boleh jadi ni, start minggu ni diet perlu di lakukan. Tahun memang gua tak berdiet langsung. Cuma sekadar amalkan makanan ikut masa je. Tapi yang selalunya memang tak pernah ikut masa. Tu yang badan dah start nampak macam tebal je. Pinggang seluar pun dah mula ketat.

Sebagai permulaan, minggu ni wa tak nak makan nasi. Cuma sehari dalam seminggu je wa akan makan nasi. Kena kuatkan semangat ni. Kaedah makanan gantian kena betul. Kalau tak lain pula jadinya. Wa dah start main gym balik. Haha, semalam baru start. Semoga programe diet wa akan beristiqamah. Sampai bila wa nak diet? Sampai bulan februari je. Tak lama. Kita tengok apak akan jadi.

Cabaran diet ni sebenarnya adalah, semangat istiqomah. Mampu kah ? Yakin la, kali ni kena banyak doa.

Tujuan diet kali ni? 1st untuk persediaan game Tug of War bulan 2 nanti. 2nd, tahun depan , nak gradute. Nanti tak lawa plak amek gambar atas stage. Pastu, wa nak kekalkan gaya hidup sihat. Itu saja.

Huhu..sangat mencabar ni. Yakin boleh!...

Lamenya tak bawa nono pi pasar malam..

5 ulasan:

YanaMIB berkata...

gud luck! laki aku tggu aku pantang br dia nk diet..kira pantang sama2..sbb skrg kitorg mengandung sama2..muahaha =P

embun d tengah malam berkata...

sini bantai futsal jumaat mlm hehehehe

enyheartsdiamond berkata...

semoga misi lu tercapai bro, lama tak menyinggah :D

alinac lover berkata...

mesti bole!

kechixx berkata...

gudlark bro!;)