Langkau ke kandungan utama

Kalau tutup akaun FB ....

Dua tiga hari ni asek nak terfikir nak buat macam tu je.

Apesal ? Tak payah la gua cakap. Bukan nak buang semua friend or nak putuskan hubungan alam maya ni dengan sesape. Tapi gua cuma terdetik je.

Salah satu sebabnya , kat fb tu banyak sangat yang buat gua tercegat depan laptop. Cam jadi gian plak. Entah dadah ape tah yang si Mark Zukerbek ni letak kat FB sampai gua pun jadi gian. Ade juga wa dengar, orang kata FB ni di adaptasikan oleh si Mark ni dari ilham tembok ratapan.

Gua search ar ape menatang tembok ratapan.

Rupanya salah satu tempat atau cara yahudi beribadat. Mereka mengadu, berdoa, menangis dengan meratap pada tembok.

Pikir balik , betul juga. Cam same je dengan function Wall Post. Camno ni.

Penah tengok tembok ratapan?

Meh wa tunjuk..


Lepas tu, boleh pula jadi gian nak nulis kat wall post..gian, ape-ape je ngadu tulis kat wall post. Sampai nak tido pun tulis. Itu wa la, tak cakap orang lain.

Camner ek..nak delete FB, sekarang ni FB dah jadi medium penyebaran maklumat. Kalau tutup nanti, tak news atau tak dapat clip terbaru Ceramah-ceramah. Tapi kalau tak tutup, jadi gian pula . 24hours ngadap lappy.

Ape ek yang harus wa buat..oh tidak, wa di dalam dilema...

Ulasan

AcikTanpaNama berkata…
semua benda dlm dunia kalau tak digunakan dengan baik akan memakan diri. Hatta berus gigi pun boleh jadi senjata membunuh kawan. jadi gunakan dengan sebijaknya.
POSH76 berkata…
tak minat FB...minat blog lagi hehe
izfanora berkata…
kena pandai manage masa.. kalau tak ada fb, susah juga.. elakkan dari rasa ketagih tue.. cuba cari hobi lain.. :)
محمد رازيق berkata…
hehe. gua dah deactivate bro.. boleh kalu nak deactivate semntara.. pastu bila dah tak gian sgt on balik. hehe. free2, jmput sinngah blog, jmput bc entri BURUNG BIRU SI PEMALU :)
delarocha berkata…
tak payah la nak meratap kat wall FB tu.. keh keh keh

gunakan sahaja sebagai medium perkongsian ilmu yang bermanfaat.

teknologi ni kadang kadang bagus, kadang kadang boleh jadi tak bagus, bergantung kepada cara kita gunakan teknologi tersebut.
ILA HonEyBuNNy berkata…
itu la..hari2 mesti nak buka fb dan blog...

adehh..kena kurgkan neh..heheh
alinac lover berkata…
oh gitu eh...first time tgk

bole deactive kejap... yong pernah buat
dalam fb byk kengkawan skolah..hal kematian,hal kawin,hal aper2 senang nak tahu...hehehe..so jgn delete juz kawal..padahal aku pun tak terkawal hahaha
Tanpa Nama berkata…
Comment puis-je transférer mon compte blogspot à mon nom de domaine du site?

Catatan popular daripada blog ini

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…