Bengkel Seni Tekpi Bersama Juara Akademi Silat Pendekar Muda

Sebelum ini  Aku hanya pernah belajar tekpi secara rasmi dengan abang Aku. Itu  pun sekadar asas yang sangat asas  sahaja. Selebihnya aku  belajar melalui YouTube.

Hari ini, Aku berkesempatan untuk sertai bengkel seni  tekpi yang dianjurkan oleh pemenang program Akademi silat pendekar Muda , Ahmad Syahmi Shaari.

Cikgu shaari ayah kepada Ahmad syAhmi telah banyak membuka mata Ku tentang seni tekpi yang sebenar.

Baru aku benar-benar faham, kenapa orang gelar  tekpi itu  raja senjata. Banyak rahsia didalam perwatakan tekpi itu  tersendiri. Setiap  susuk tekpi, ada bahayanya.  Patutlah Dari kecil Aku minat dengan senjata ini  . Rasa macam nak buat lanjutan belajar dengan Cikgu shaari. Insyaallah ,ada ruang dan waktu akan ku  pergi jua. Jom usha kenangan-kenangan di bengkel.

Bersama dengan tenaga Pengajar Seni Silat Kalimah Serumpun Jati


Penerangan dari Pendekar Muda Syahmi

Tekpi Latihan, minat beli terus

Latihan Jurus Tekpi
Latihan Combat

Belajar Drill Tekpi Dengan Betul

Peserta Bengkel
Beli Tekpi Yang dipesan oleh Angah


Kembali bersilat?

Haha, lama sudah Aku tinggalkan dunia itu. Tapi, sebab tekpi, Aku bersilat kembali.

Terima kasih Cikgu shaari dan pendekar Muda Amy at as ilmu Dan perkongsian tentang  tekpi yang dicurahkan . Sehari bersama tekpi. Tidak rasa jemu langsung. Seronok sampai tidak mahu lepaskan tekpi. Kepada yang berminat dengan seni tekpi, insyaallah Pendekar Muda Syahmi akan meneruskan tekpi tournya ke seluruh Malaysia. Nantikan saja kehadirannya di tempat anda.

Buat guru dan rakan peserta bengkel, semoga bertemu lagi, insyaallah.


Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

Catat Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Komik Hong Kong

Flasher bodoh!

Ada apa sama KEBAL