Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ngaji dengan Geng DS Putrajaya

Ustaz tengah khusuk tasmik

Akhirnya semalam , Allah beri kesempatan untuk hadir ke kelas quran geng Darussyifa' Putrajaya. Gurunya sudah semestinya Al Fadhil Ust Hj Mohd Redza Ahmad,

Kelas ni dah masuk minggu ke 3 sebenarnya. Namun aku baru semalam dapat join. Seronok , dapat ilmu baru , antaranya  huruf muqothoah. Ha..camtu la ko ejanya dalam rumi. Sedikit sebanyak banyak refresh balik ilmu tajweed aku yang dah lama lupa. Ustaz Redza mulakan kelas dengan penerangan tentang hukum hakam tajweed. Kemudian baru la, seorang demi seorang di jemput mengalunkan bacaan quran masing-masing.

Cis ! rasa macam ada rama-rama dalam perut pula rasanya. Walaupun aku selalu tasmik bacaan quran di masjid bosi, namun bila bertukar guru ni, gementar tetap ada.

Aisyah dan Iyadh pun aku bawa sama. Dorang seronok la , dapat main kat surau. Tak nangis langsung. Semoga mereka pun dapat berkat hadir kelas Quran.

Antara geng DS Putrajaya
Semoga semua istiqomah dalam kelas quran ni. Dan semoga Allah sentiasa beri ruang pada kami untuk hadir di semua kelas.

0 buah fikiran!!!: