Lets try Tabata workout

Apa itu TABATA?

Sebelum ini, memang tidak pernah dengar tentang TABATA. Saja search workout clip dekat youtube. Sekali  tengok cara latihan TABATA, memang sangat mengujakan. Cuba try search kat youtube clip Jordan Yeoh. Banyak yang boleh belajar pasal TABATA workout system ni.

Jordan Yeoh

Aku pun cuba ikut clip Jordan Yeoh untuk bas workout. Serius, memang penat gila . Walaupun hanya setakat 3 minit satu set. Tapi rasa macam dah lari 10km je rasanya. Terbaik kaedah ni.

Ok, basicly kaedah ini menggunakan system 8:20:10

Whats that?

8 set Exercise : 20 second workout duration : 10 seconds rest

Nampak mudahkan. Tapi buat dulu baru tau la. Semalam aku cuba follow clip Jprdan Yeoh. Ikut saja semua kaedah abs workoutnya. 8 set exercise tu, setiap set ada cara workoutnya tersediri. Untuk abs memang terbaik. Pagi ni, aku mencuba  chest workout dengan kaedah TABATA. Memang lencun habis la. Rasanya sangat sesuai untuk reduce lemak di badan aku ni. Cuma kalau untuk prosess build up muscle pada aku, ia tidak sesuai.

Tahu tak TABATA datang dari mana? Japan. Founder kaedah ni namanya Dr. Izumi Tabata. Sebab tu system ni di panggil TABATA.

Lets do it!



Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

Catat Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Band Rimba Bara

Filem susuk

Silat Pengantin