Aisyah , Iyadh & Uwais ke pentas Silat Olahraga

 Antara yang menarik 2023, bila melihat anak-anak bersilat di gelanggang Silat Olahraga. Rasa macam nak menitis airmata bila melihat anak-anak mampu berdiri di atas gelanggang yang gah seperti tu. Memaparkan aksi yang sangat mengujakan. Walaupun tewas di peringkat separuh akhir kesemuanya, aku rasa puas hati. Bangga dengan semangat dan keberanian mereka semua.

Benar-benar terasa impian menjadi kenyataan.

Aisyah baru lepas game Semifinal

Bersilat ini memang darah daging keluarga aku. Dari zaman atuk, sehingga sekarang aku menurunkan semangatnya pada anak-anak.

Walaupun bukan logo dan lencana dari silat keluarga aku, apa yang penting mereka mampu untuk masuk gelanggang Silat Olahraga. Persatuan silat hanya sekadar tiket bagi mereka untuk ke sana. Biar kali ini mereka menggalas logo Seni Silat Gayong Malaysia.

Sempat bergambar sebelum fight di Semifinal

Heppy dapat gangsa untuk first time masuk

Sebut tentang gayong. Memang teringin sekali nak lihat ada waris keluarga mempelajarinya. Sebab itu adalah silat keturunan kami. Keturunan Hang Tuah. Waktu aku kecil, aku membesar dengan Kuntau. Hanya belajar Kuntau Sendeng. Waktu tu, tidak jumpa akan gelanggang silat gayong. Jika ada, mungkin aku akan ke sana belajar juga.

Bila dah berusia begini, berjumpa ramai peminat arena persilatan, barulah tahu yang Gayong banyak berkembang di sebelah tengah dan utara semenanjung. Selatan tanahair, lebih cenderung atau terkenal dengan Kuntau, lian, mahupun pukulan.

2024 insyaallah akan sokong mereka untuk masuk lagi pertandingan silat olahraga!

Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

Catat Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Ada apa sama KEBAL

Komik Hong Kong