Kedah Tersingkir!


Terkejut aku baca berita bila kat paper tu tulis kedah tersingkir. Pasukan kedah ni pasukan yang 1st aku minat dari sampai sekarang. sayang betul tahun tak menyerlah. Sejarah aku minat pasukan kedah ni dari sejak tahun 1992.

Teringat aku, dulu aku suka gunting gambar berita bola sepak buat macam bukuk folia. Sejak aku tengok kedah menang dengan Singapura dalam final piala Malaysia tahun1992 aku terus gila bola sepak Malaysia. Hampir semua aku hafal nama player dua pasukan tu.

Radhi Mat din, Ahmad Sobri, Nidzam Adha Yusof , Lee Kok hong dan banyak lagi idola aku dalam team kedah. Dulu masa kecik-kicik nak main PSP mana nak dapat. Wujud pun takde. Jadi aku buat player dari kota kasut main bola jentik.

Aku namakan setiap pemain kedah dengan singapura kat situ. Siap announce kat member skolah aku sapae nak boleh tempah kat aku.

Satu benda lagi yang kenangan aku gila bola time tu, aku ngan angah selalu pergi stadium kubu tengok team Melaka main. Walaupun team Melaka tak power, tapi stadium penuh beb! Game diorang aku rasa lagi best dari sekarang.

Striker power Melaka time tu Sapian Wahid. Tak tau ape dah jadi mamat tu sekarang. Sampai tengah malam baru balik. Aku tak boleh lupa masa balik ada excident motor. Aku pulak masa tu cuak tengok darah. Terpaksalah tunggu angah pergi tolong orang tu.

Zaman bola Sepak dulu dengan sekarang memang beza. Samapi sekarang FAM macam nak giler nak buat abalik zaman tu. Tapi tak boleh juga. Entah kenapa aku pun tak tahu.

Tapi seingat aku zaman kejatuhan bola bila isu rasuah mula masuk dalam bola sepak Malaysia..
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

1 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Band Rimba Bara

Filem susuk

Silat Pengantin