Langkau ke kandungan utama

Macam apek


Lu orang pernah tak , time bawa kereta, kereta depan lu slow gile. Bila lu nak potong je, dia ngade-ngade ke tengah sikit.

Pastu bila lu nak potong dia macam menggelabah.

Gua baru kena tadi. Benda ni bukan sekali. Tapi berkali beb. Bila gua potong jer kereta-kereta yang berperangai begitu, gua usha la driver dia. Dengan muka gua yang gua cuba buat seketat mungkin.

Comfirm pompuan. Lalu gua pun berkata," patut la, pompuan yang bawa."

Awek gua pun setuju. Lalu dia sudah bertekad untuk menjadi driver yang sehandal Alex young supaya dia tidak diperkatakan macam tu.


Realeti beb, gua banyak kali kena. Paling gua lemah time pompuan nak masuk atau keluar parking. Giler slow. Lebih-lebih lagi bab parking side. Comfirm dorang fel la. Benda ni kalau cakap kat pompuan dorang comfirm melenting.

Gua sarankan kerajaan Malaysia tarik balik la lesen wanita-wanita begini. Mengganggu lalu lintas di Malaysia.

hahah, gua gurau je. Bukan semua pompuan macam tu. Gua tau ade yang xpert cam Jane Abdullah women drifter tu. Cuma jumlahnya kurang berbanding lelaki. Gua harap pompuan tak marah gua.

Sebab gua pernah nampak yang kereta atau motor yang perangai macam tu. Tapi apek tua la. Gua tak samakan pompuan ek, Jangan ada pula pomnpuan yang terasa dengan gua. Atau jangan ada yang cuba saman gua.

Berbanding dengan laki. Dorang bawa ganas gile. Kalau boleh batu tar kat jalan tu nak aje dijadikan batu nissan kat kubur dia.

Cukup, gua tak mau cakap pasal ni.

Sebelum lu orang nak marah-marah sebab entry gua ni, gua nak share sikit. Nak jadi orang cemerlang tak?

Kalau mau sebelum tido lu orang kena maafkan semua orang. Tak kira besar mana kesalahan dorang tu. Dan lu orang cuba bermaafan dengan orang seboleh mungkin. Jadi tak adalah dendam di hati.

So sebelum tidor lu orang yang pompuan ni kalau mau jadi insan yang cemerlang, maafkan la atas entry yang kata pompuan bawa kereta macam apek tua.

Ulasan

::cdot the dot:: berkata…
gua tak sentap lu ckp pompuan bwk keta mcm lahanat..tp gua terasa la lu ckp psl apek..kecik hati gua beb..gua mmg emo bila sentuh perkataan APEK ni..
pemandu yg mcm tu mmg menganggu lalu lintas dan boleh increase kes kemalangan jlnraya..

hurmm...betul,cuba memaafkan..
annfrendly berkata…
sabar itu separuh dari iman beb..
ingat tu beb
annfrendly berkata…
errr.. lupe nak tulis tadi...
sepatutnya perempuan tu kena lah bagi jalan kat orang yang nak cepat kan..
kena lah timbang rase..
tulah.. dia saje menguji keimanan lu..
Mr feckry berkata…
CDOT: ayo..payah tu
Mr feckry berkata…
Embun: gunakan je
Mr feckry berkata…
Rin: so bole tarik lesen dorang la
Mr feckry berkata…
ann: gua ingat
Mr feckry berkata…
ann: masalahnya pompuan tak pernah paham
ardinihumaira berkata…
tak marah punya... hehe.. tapi kete tu comel :)
ardinihumaira berkata…
ehhh lupa nak kasitau.. dni samseng kalau bawak keta. wakakaka. kalo ada pompuan slow bangat.. dni gertak je wat nak langgar montot kete pastu wat gaya ala2 suh di ketepi.. geram la nak gi kelas lewat2 beliau bawak keta kalah kura2
Mr feckry berkata…
dini:garang gile lu ek
Hazzy Ishak berkata…
aku terasa ni
bek mintak maaf cepatt!!

ha ha
Mr feckry berkata…
Hazzy:ayo terase ke..
enyheartsdiamond berkata…
hoi! dok ngata eny lah tu lembab bawak keta :p
annfrendly berkata…
err.. betul lah..
selalu gak jumpe pompuan yg memandu secara tak berhemah..
kadang-kadang tetibe kuar simpang..
pastu suke masuk petak kuning..orang lain nak kuar simpang dah tak blay..

agak2 kalau paris hilton bawak kete camtu..marah ke tak??
ayut berkata…
ko gender bias!!!!! Aku doakan ko dapat anak pompuan tak reti bawak keta lansung.
Mr feckry berkata…
ann: lu jangan la jadi camtu ye
Mr feckry berkata…
ayut:anak aku lahir terus aku soh dia amik lesen
huh ! *merendahkan perempuan !


GRRRRR~
Mr feckry berkata…
miss Lolly: ayo,gua tak rendahkan ek..
Solehah berkata…
berhemah namanya tu..dah sifat semulajadi kaum wanita, lemah lembut..hehe
ElyaElmo berkata…
lambt asal kan selamat...ok tak komen gua/?Hu3
soffya cik bulan berkata…
tak tahulah kalau pula yang memandu lepas ni...huhu

selalu kena kot..:)
Mr feckry berkata…
soleha:berhemah ek..
Mr feckry berkata…
Ely:boleh diterima la
Mr feckry berkata…
sofiya: selalu kena ke atau selalu buat

Catatan popular daripada blog ini

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…