Pergaduhan Tuhan dan Manusia


Semalam gua dan Nono layan story poster kat atas ni. Samapi tersengguk-sengguk kepala gua tengok. Tapi gua ingat tak ingat juga storyline film ni.

Meh gua komen sikit.

1st, f**K kat director filem ni. Satu penghinaan bagi kat umat Islam. Berjaya pula tu. May be orang lain ingat cerita hanya dogengan je. Tapi gua dah loya tengok cerita yang kononnya dongengan tapi hakikatnya hina Islam. Pelik betul gua FINAS tak kaji ke, atau dorang tak alert dengan dakyah yahudi laknatullah ni? Boleh lepas tengok kat Malaysia. Filem Muallaf arahan arwah Yasmin ahmad dorang ban pula.

Kenapa gua kata film ni hina Islam? Watak Perseus dalam filem tu sebiji menggambarkan karektor Nabi Isa a.s. Cara dia lahir, dan cara kehiduapan baginda. Pastu dia betul-betul menggambarkan Tuhan Zeus tu seolah-olah karektor Allah. Tu yang buat gua hangin ni dengan director tu.

Terpulangkan kat orang lain nak terima filem tu macam mana. Tapi gua tengok cerita tu dan komen mengikut pemerhatian gua.

Lu orang terfikir tak, dulu yahudi ni bagi mesej tak jelas sangat, cam cerita Lord Of The rings. Mesej dia kurang jelas sangat. Tapi kalau tengok dua tiga kali, pastu ingat cerita sejarah Islam dan pasal kiamat baru tahu ada relation. Mesej dia kabur sangat masa tu. Terfikir tak lu orang mata dalam Lord Of The Rings tu di adaptasikan dari mata Dajjal?

Tapi sekarang, cerita2 macam 2012, Clash of titan terang-terangan menyindir Islam. Seolah-olah mereka terlalu angkuh mengatakan Jesuss Chriist tu anak tuhan.
Siap, dia buat sekali adengan hubungan seks Tuhan Zeus dengan mak Perseus tu. Memang angkuh yahudi ni.

Gua dari dulu lagi benci dengan yahudi ni. Dah sejarah orang Islam ni dia ubah. Sejarah dia pun dia ubah untuk kepentingan sendiri.

Gua layan cerita ni sebab gua dengar citer ni box office sedunia. Gua pelik, camner boleh box office satu dunia, sedangkan jalan cerita tak best langsung. Cuma kesan cgi je yang gempak.

Entah-entah box office tu kencing je kot. Yahudi kan memang penipu!

-Mesti lu orang ingat gua ni memandai je kan. Buat andaian ikut sesuka hati, lantak korang la kalau suka nak ambil ringan pasal dakyah laknatullah ni-
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

10 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Band Rimba Bara

Silat Pengantin