Langkau ke kandungan utama

Kisah gua di hari Belia-Rentap Futsal

Weekeand lepas, gua penuhi life gua dengan dua acara hari belia. Mr Fitness dan juga rentap futsal kosmo. Gua rasa macam penat gila. Meh gua post pasal rentap kosmo dulu. Team gua bernama Zizou. Dalam tournement tu baru ada 4 team yang daftar nama sama macam team gua.

Cuma diorang tambah lain selepas zizou.

Gua punya game untuk rentap futsal kosmo tu start pukul 12 tengah malam. Lu orang bayangkan betapa ngantuk gua masa tu. Gua sampai sempat terlelap kat tepi court futsal. Dah macam rumah sendiri gua buat.

Ni gambar gua dengan teammate gua. Sebelum 1st game, gua dengan teamate gua ni tak bawa simpac. Tetiba tah macam mana idea datang, gua dan dia pergi cari kotak, pastu koyakkan sesedap rasa. Buat bentuk macam simpac.

Kitorang terpaksa buat macam tu, kalau tak nanti refree nak disqualified team yang tak ikut peraturan.

Kitorang tengah khusyuk menunggu turn. Geng gua tak layak ke pusingan seterusnya pasal cuma menang sekali dan kalah sekali. Kalau nak pergi pusingan seterusnya, kitorang kena menang semua perlawanan peringkat kumpulan.

Gua ingat lepas ni gua nak tukar nama team la, takmau pakai zizou lagi, pakai nama Sanggam FC.

Pasal, member gua kata kalau kita pakai nama team macha, team lain akan rasa cuak nak lawan. So dari saikologi kira dah menang la. Perlawanan 1st kitorang kalah sebab masa tu court memang licin. Payah gila nak lari.

Malam tu memang banyak gila team yang join event tu, gua tak pernah join evnt futsal yang sebegitu ramai umat manusia. Bayangkan la, ada yang sanggup berkhemah kat percint 18 tu.

Walaupun team gua tewas, tapi kitorang tetap akan kembali bangkit di tournement lain. Juz wait and see..

Lepas ni gua akan story pasal Mr Fitness gua.

Ulasan

y@n@ M!B berkata…
ohoo masuk gak tournament ni ghopenye..oke pe lawan mlm..sejuk..
siang² panassss..tp game 10 mnt je kan..kejap sgt..huhu~
Mr feckry berkata…
a'ah, lu punya team menang ke kalah
akuvision berkata…
tak pa bro, lain kali cuba lagi!
Mr feckry berkata…
akuvision: gua tak akan mengalah
Hazzy Ishak berkata…
sanggam FC?
tak ada nama lain ke bro?
ha ha ha
ya aku sokong..tukar jer sanggam..

rabu ni kita main dengan mengunakan nama sanggam
meowwmania berkata…
sanggam FC u can do it!

huhuu~

salam ziarah
sanggam pun sanggam la..ok apa nama tu hehe..
::cdot the dot:: berkata…
baik lu pakai nama 'padayappapapaaa'..
annfrendly berkata…
hohohoo..
nak pakai tukar name team "macha".
bagus gak idea tu..
bagus.. jangan putus asa..
nanti ada peluang lagi mesti join..
hans berkata…
hahaha
kalah menang adat bertanding bro
Mr feckry berkata…
embun: no hal
Mr feckry berkata…
hazzy:tu je nama yang sesuai
Mr feckry berkata…
meowmania:haha
Mr feckry berkata…
ririe:gua rasa ok nama tu
Mr feckry berkata…
cdot:panjang benau le
Mr feckry berkata…
ann:comfirm join
Mr feckry berkata…
hans:adat memang adat
Shah berkata…
good job zizou! zul, aku cadangkan ko tukar nama team ke 'Return of The Champion!'. Orang dengar semua confirm cuak. mesti dia ingat champion tahun lepas!

Catatan popular daripada blog ini

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…