Langkau ke kandungan utama

Cerita hari Sunday

Semalam adalah final Tarik Tali Aukan Treasury 2010. Team gua jumpa dengan team pengurusan.

Seperti yang di jangka, team gua telah tewas straight set. Walaupun gua dan geng Ag da cuba sedaya upaya, namun apa kan daya mereka lagi kuat. Team pengurusan kebanyakannya wakil Treasury. Team gua pula kebanyakannya muka baru yang sangat fresh dengan tarik tali.



Inilah kedudukan set pertama. Masa tarik tu gua dah dapat rasa yang tali team pengurusan ni memang berat.

Namun gua cuba pasang kekuda seperti Eaman manan macam dalam cerita Keris hitam bersepuh emas. Gemgaman gua memang tak boleh nak cakap, terlalu erat. Kalau besi yang gua genggam dah pasti bengkok.

Tapi tetap tak dapat tarik team pengurusan. Gua rasa team lawan gua ni berat total dorang mesti 1000 kg.


Set kedua.

Masa semua team gua macam dah down. Pasal kalah set pertama. Tapi gua tetap pasang niat untuk menang juga. Masa ni gua tengah buat lubang kat tanah. Lubang tu untuk gua jadikan sebagai tapak untuk lock kaki gua supaya tak tergelincir.

Perlawanan set kedua bagai mimpi ngeri. Tak sampai 40 second team gua telah di rentap serentapnya.

Sehinggakan ada yang melayang. Ini bermakna sah la team gua tewas secara keseluruhan di final.

Kekalahan di final adalah seperti yang di jangka. Tapi gua tetap hepy sebab gua tak pulang dengan tangan kosong. Tahun ni, ini adalah medal kedua gua dapat dalam acara tarik tali. Tapi ini yang pertama untuk Jabatan gua.

Walaupun silver, nilai semangat yang ada pada medal ni bagi gua beri seribu kenangan.


Ini merupakan kali pertama team Ag dapat masuk final. Tercapai juga misi tahun ni. Paling mengejutkan team tarik tali wanita. Tak sangka dorang dapat emas. Masa trainning gua tak bajet dorang boleh pergi jauh.

Apapun tahniah pada team tarik tali.

Jabatan Akauntan Negara telah di nobatkan Juara keseluruhan Sukan Treasury 2010. Tak sia-sia tahun ni sponsor meriah semacam. Mana taknya, kali ni Ag sponsor pakaian satu badan. Kecuali underware dan stokin je.

Pula tu, elaun latihan dan elaun menang pun dapat. Agaknya opis aku tahun ni dah terlebih bajet kot.

Sukan Treasury 2010 sudah melabuhkan tirai. Tahun gua rasa puas dalam sukan ni. Gua tak expect dapat main bola untuk AG dan gua tak jangka tarik tali dapat masuk final. Apapun lepas ni gua akan sertai Pesta Sukan Kementerian Kewanagan tahun 2010.

Check it out!

Ulasan

tarik tali tu banggg tariiik!
Mr feckry berkata…
alinac:thanks
Mr feckry berkata…
mislolly:ni baru lepas tarik
y@n@ M!B berkata…
mmg best join aktiviti kt tpt keje.. =)
Mr feckry berkata…
yana :enjoy beb
Mak Su berkata…
berkenan kat warna baju, hijau yang menawan :)
Mr feckry berkata…
maksu:aik.btul juga ek
ardinihumaira berkata…
hehe... dni pernah masuk tarik tali ni tapi dni pura2 tarik je kih3 :P
Mr feckry berkata…
ardini:nasib bukan team wa
::cdot the dot:: berkata…
apsal badan2 abg tuh suma taff2..

perghhh...meleleh!!
annfrendly berkata…
silver..membanggakan jugak tu.. bagus.. tak sia-sia tunang datang bagi semangat..

Catatan popular daripada blog ini

Oh mat Ganja

Oh mat ganja...
Batang betik botol coca cola
Ganja datang dari pulau jawa
Lalalala....

Pernah dengar lagu ni? Kalau main gitar code dia C, am, f, g.

Lagu ni tesen yang ajar gua( aku masih orientasi dalam guna ganti nama ini) main. Gua senang dapat lagu ni, pasal senang giler.

Gua nak cerita pasal ganja. Lu orang nak dengar or not itu lu orang pasal.

K, gua tahu story ganja dengan student IPT memang tak boleh di pisahkan. Bohong le kalau lu orang tak pernah dengar. At least yang awek tu, mesti pernah dengar classmate lu orang ambil benda ni kan.

Dalam pengalaman gua, gua tak isap. Tapi member gua dulu ramai yang isap benda ni. Ganja atau lebih dikenali sebagai canabis atau hemp memang top la bagi bebudak IPT. Pasal ini satu-satunya jenis dadah yang murah. Pasal tu Bob Marley tanam kat Jamaica pokok ni.

Meh gua nak cerita pasal bahayanya ganja bagi orang yang tak isap. Boleh sampai mati tau.

Cerita dia begini. Gua telah di datangi oleh member gua yang gua panggil Fabb. Dalam gua lepak dengan di…

Band Rimba Bara

Band rimba bara.

Mungkin lu orang tak pernah dengar nama band ni. Sebab band ni dah lama menyepi. Band sebenarnya berada di zaman masa lu orang hingus meleleh kejar-kejar dengan jiran main galah panjang.

Band Rimba bara ni memang pernah top dulu. Band ni femes dengan lagu anak etek tok wi, pukul berapa datok harimau, gelang si paku, dan beberapa lagi hits mereka yang pernah jadi igauan.

Kalau lu orang tak kenal, dia sebenarnya sezaman dengan Black Dog Free, Zurah Three, Amr Curl.

Inilah wajah vokalisnya. Nama vokalisnya adalah ZUL KAPAN. Dengar cerita band ni stop dan menghilang sebab vokalisnya telah menghilangkan diri. Gua pun tak tahu kenapa dia menghilangkan diri.

Sehingga kini kehilangan beliau sehingga kini masih menjadi tanda tanya.

Satu ketika dahulu vokalisnya pernah menjadi kegilaan remaja , rebelia, dan retua di zaman itu. Di mana-mana saja wajahnya terpampang di jadikan poster.

Beliau juga menjadi rebutan syarikat pengiklanan seperti, renoma, crocadile, dan hello kitties.

Kisah sk…

Telur separuh masak

Makanan berkhasiat penting untuk diet yang sihat. Kalau makan junk food je, pastu konon tak makan nasi, ayam, daging...mana boleh.

Sebenarnya protien gua dah habis. So, gua tak nak ambil protien untuk muscle lagi. Alasannya adalah sebab costnya mahal. Sebagai alternatif lain, gua tukar protien susu tu dengan makanan yang berprotien.

Atually gua masih lagi amalkan diet tak makan nasi. Tapi gula gua dah start minum dah. Tak pantang, dah minum macam biasa dah. Sebab gua pernah try, tanpa protien muscle tu dan diet tak makan nasi dan dan tak sentuh gula badan gua memang tak boleh tahan. Dulu masa ada protien muscle tu badan gua steady je.

Setelah gua tanya dengan otai2 bina badan, dorang kata telur separuh masak adalah alternatif yang terbaik. Sebab dia mengadungi jumlah protien yang banyak. Tapi mesti sepruh masak. Jangan pula di goreng. Tapi kalau rebus ok.

Telur separuh masak bagus untuk dijadikan breakfast meal. Setakat ni gua cuba makan telur sepruh masak dua biji masa breakfast. Sebab g…