Menulis Bukan Kerna Nama

Sabtu, 26 Jun 2010

Sukan Treasury 2010



Sukan perbendaharaan ke 36 tahun 2010

Ingat tak gua pernah post sebelum ni pasal bola padang untuk sukan treasury, kalau tak ingat mesti lu orang dah tertelan semut.

Ok, kali ni merupakan hari acara untuk olahraga pula. Gua cuma masuk satu acara gua. Acara feveret gua la apa lagi kalau bukan tarik tali. Team gua berjaya masuk ke final. Final hari esok, so tunggu esok kalau gua post cepat maknanya gua menang la. Kalau lambat, pepaham aje la.


Post kali ni gua takmau story pasal tarik tali. Sebab tu gua nak post esok. Post kali ni gua nak cerita pasal kawad.

Terlalu gua rasa macam hawau, bila gua terpaksa masuk kawad. Kawad ni adalah sangat asing di dalam hidup gua. Pada gua, kawad adalah satu acara yang sangat kejam. Sebab kena jemur panas-panas dah macam ikan salai.


Lu orang sendiri boleh nampak betapa panasnnye tadi gua kena kawad. Pukul 3.30 kena kawad untuk kontinjen. Mahu tak terbakar kulit gua. Sekarang ni kulit gua dah bertambah gelap. Dah tak putih cam dulu.

Dalam acara kawad, kontinjen gua telah diiktiraf kontinjen terbaik. Selain tu, kontinjen gua adalah yang paling ramai.

Mana tak ramai, siapa masuk kawad, dapat rm 50. Kalau menang dapat rm 100. Memang le ramai yang nak masuk. Kali ni jabatan gua macam dah terlebih peruntukan sebab, pemenang apa-apa acara akan dapat elaun menang.

Lepas kawad, gua rasa macam nak pitam. Mana taknya ini adalah kali pertama gua join kawad sejak lahir. Dah la masa berbaris tu, Timbalan Menteri Kewangan berucap lama. Sampai ada yang pengsan.

Tapi bukan kontinjen gua la.

Hari ni sudah tamat. Esok merupakan berlangsungnya acara final. So besok gua ada final tarik tali. Team bola gua dah kalah minggu lepas. Kalau tak esok gua dapat main final untuk bola juga.

Kali ni gua macam semangat terlebih untuk sukan treasury. Mungkin gua datang dengan gua punya semangat kot. Gambar kat atas tu gambar gua dengan semangat gua. Nampakkan gua macam dah gelap. Kalau tak kitorang sesama berkulit putih.

Betul la kata pepatah, isteri adalah kekuatan tulang belakang suami. Tapi gua dan nono baru bertunang dah semangat camni, kalau dah kahwin camne ek?

Lu pikir la sendiri. Ok gua nak rest, sok tarik tali final.
Share:

8 comments:

annfrendly berkata...

wah.. lebih bersemangat.. bagus ni.. kena cepat-cepat kawen.. nanti plus+++ bersemangat..

::cdot the dot:: berkata...

gua mmmg rasa hati gua berdetappp detuppp tgk lu..

ntah la kenapa hek...gua jeles dgn itu nono...

putih berkrim di sukai ramai!!

Mr feckry berkata...

ann:ok, nanti gua usaha kan

ardinihumaira berkata...

huissshhh.. dni pon nak masuk la kawad kalo dapat 50 ingget :)

Mr feckry berkata...

cdot:cikney lu mau letak mana

Mr feckry berkata...

ardjini:meh le masuk

y@n@ M!B berkata...

ololo bagusnya tepek gbr bini eh eh tunang..ngee~

maken hari maken syg gitu..gud gud gud ^_^

Mr feckry berkata...

yana:betul2