Menulis Bukan Kerna Nama

Khamis, 29 Julai 2010

Memo jadi Bomba


Dulu gua suka tengok cerita american chooper. Citer tu pasal bikin-bikin motor. Kalau tak silap dulu documentary ni tayang kat discovery channel. Salah satu motor chooper yang dorang bikin adalah motor untuk bomba. Lawa kan motor ni.

Ok gua bukan nak story pasal motor.

Hari ni gua dapat memo dipilih dengan sukacitanya oleh bos gua untuk menjadi pegawai penyelamat aras. Gua pun pelik, apa hal gua boleh terpilih pula ni? Bila masa gua dengan bangga cakap gua minat jadi bomba?

Adoi, dorang ni main letak je nama gua. Lain kali, nak letak nama gua tanya la dulu kesanggupan gua untuk memikul amanah tu.

Gua cakap kat bos gua," tak payah penyelamat bomba la bos, kita berlatih lumba lari 100 meter. "
"Apasal pula zul?" tanya bos gua.

"Nanti, masa kebakaran semua kena lari. Siapa sampai dulu dia selamat. Siapa lari terkedek-kedek maka mati terbakar la jiwanya," explain gua pada Ketua Penolong Pengarah Bahagian Operasi Pusat dan Agensi Jabatan Akauntan Negara.

Namun gua pergi jua ke tempat ceramah, tetapi sekadar menjamah air nescafe secawan je.
Share:

15 comments:

ardinihumaira berkata...

nenonggg nenonggg... takpe2... terima aje tugas itu hehe

y@n@ M!B berkata...

hehe idea berlari tu mmg sgt efisyen..patot wat proper proposal..hohoho~ =p

Mr feckry berkata...

ardhini:oh tidak

Mr feckry berkata...

yana:tu yang gua tengah buat tu

enyheartsdiamond berkata...

hahahaaa.. mai secawan ;p


*eyh.. yg gambar kat fullhouse tu i dgn kawan2 lah.. bukan pasangan masing2..

u tak kenal muka mr khong mcm mana lagi kot ;)

cikmemy berkata...

huhu...style arh fekry ko dapat tugas tu....sebenarnye maksud tersirat bos tu, dia nak cakap ko kuat leh angkat pemadam api tu nanti..huhu..

mane leh lari..kene jalan laju2 kalau ade kebakaran..kalau lari takut jatuh tersadung lagi payah...huhu

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

hohohoho.

bombaaaaaaa, reban tikus saye terbakar. hak3

Mr feckry berkata...

eny:haha, gua tersilap rupanya

Mr feckry berkata...

cikmey:aaahhh...tu semua alasan

Mr feckry berkata...

miss lolly:meh gua bakar lagi

ayaa alyy berkata...

haha. mmg patut pon kena larii. akgn ader gk yg hangus

annfrendly berkata...

kelakar laaa.. adeh... sape yang terkedek-kedek tu kira mangsa yang rentung lah yer..

Mr feckry berkata...

ann:kalau oku ?

Mr feckry berkata...

ayaa:sebab tu gua suggets cam tu

::cdot the dot:: berkata...

redha jek la...


nescafe secaweee...