Pantai Peringgit

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima

Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

Balik melaka.

Hari ni gua balik melaka. Bukan seorang, tapi berdua. Dengan nono. Kesempatan gua balik melaka ni, gua memang nak sangat pergi baazar ramadhan kat Pantai peringgit melaka. Sebab gua memang rindu akan meriahnya baazar kat sana.

Nono agak terkejut dengan suasana bazar kat sana. Ialah, penjualnya memang very kreatif menjual. Lebih-lebih lagi kat bro yang jual murtabak. Trademark 'lambat tak dapatnya' bertahan dari sejak hingus gua meleleh lagi.


Tak payah gua kenalkan awek ni. Dia bakal jadi bini gua. Sempat dia snap gambar dia time gua tengak beli kuih tako.

Melepas juga rindu gua nak pergi baazar kat Melaka ni. Ya la, gua rasa lepas ni gua hanya akan balik melaka masa raya nanti. Serius gua cakap, Putrajaya punya baazar memang kalah teruk la dengan bazar pantai peringgit.

Cop, sebelum tu gua gak terkejut dengan tragedi di baazar ramdhan di Jassin yang di landa puting beliung. Pada keluarga yang terlibat, gua ucap takziah. Tabahkan hati. Sebab ini dugaan bulan puasa. Sesungguhnya Allah sentiasa menguji hamba-hambaNya yang beriman. Kejadian ini ada hikmah di sebaliknya.

Takziah pada mereka yang kehilangan ahli keluarga pada tragedi di Baazar Ramdhan Jassin. Al-fatiha untuk mereka.
Mr feckry

yang terpuji fikiran ku

14 Ulasan

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Terbaru Lebih lama

Popular Items

Flasher bodoh!

Band Rimba Bara

Silat Pengantin