Menulis Bukan Kerna Nama

Sabtu, 11 September 2010

Raya-raya

Muka pagi raya(suci beb!)

Abah, selamat hari raya, maaf zahir batin. Halalkan makan minum.

Sahaja aku solat sunat aidilfitri dua rakaat mengikut imam kerana Allah taala.

Assalamualaikum ya ahli kubur....!



Penat layan bebudak ni..

Gua nak chow balik rumah. Muka penat giler.

Raya..

Kata abah, bila tiba hari raya orang alim akan menangis. Gua teringat ada ustaz kata bila tiba raya saidinar umar al-khatab akan menangis juga.

Kenapa?

Sebab tamatlah sudah limpahan pahala dan ganjaran yang maha banyaknya kepada umat nabi Muhammad s.a.w. Mana nak dapat ganjaran sebanyak-banyaknya dari Allah selain di bulan ramadhan? Ketibaan syawal juga adalah kemenangan bagi umat islam yang telah berjaya di dalam peperangan mendidik hawa nafsu.

Sejauh mana kemenangan ini boleh di kekalkan? Persoalan itu hanya kita saja boleh menjawab.

-:gua rasa perut macam senak, kenapa ek?
Share:

12 comments:

Syida Shukor berkata...

makan banyak sangat tu ! hihi

annfrendly berkata...

sonok betul balik melaka..

err senak..
ni mesti banyak lemang+dodol+ketupat dalam perut tu..

takpe.. raya setahun sekali..
makan aje..
hehehehee

ardinihumaira berkata...

dni pon senak perot gak.. er.. sebab makan banyak hehe

Tanpa Nama berkata...

santek baju melayu warna grey.. tahun depan nak grey lah! chop! :D

Mr feckry berkata...

syida: gua dah try control

Mr feckry berkata...

ann:bahaya la tagline raya stahun sekali

Mr feckry berkata...

ardhini:apa nak buat

Mr feckry berkata...

tanpa nama:buat awal2

y@n@ M!B berkata...

rajen tul siap amek gbr dlm masjid..huhu~

ish aku pn skt prot ni..ngee~

Mr feckry berkata...

yana:selagi boleh

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

macam dia sorang raya

Mr feckry berkata...

brutal:lu jeles?