Menulis Bukan Kerna Nama

Rabu, 10 November 2010

Lantai Merah-6


coretan si Mae(kenangan satu ketika dulu)

Pukul 12.36 malam.Kira tengah malam la.Aku tengah nyenyak di buai mimpi.Tambahkan lagi aku memang la teramat letih.Tiba- tiba aku terjaga, biasala mata masa tu dah comfirm kabur.Hujan pula teramatlah lebat pada malam tu.

Aku nak minum air,tekak ku terasa kering sangat.Aku pun bangun la dari katil. Ketika aku bangun aku terbau haruman sangat la wangi."Ai..pasai pa bulih wangi lagu ni?" Bisik aku dalam hati.Hati ku dah kuat berdentam dentum n.Aku tengok Karl memang dah nyenyak tidur.Aku jalan ke katil Karl.Masih berbau wangi.Jiwa aku memang dah tak dapat di gambarkan lagi.Takut, seram macam-macam ada.

"Karl !Ooo Karl! Hang bangun sat.."desakku pada Karl.

Sedang aku kejut si Karl, aku terintai di pintu.Ya Allah....aku tak percaya yang di hadapan ku itu adalah lembaga yang di panggil pocong.

"Karl! Bangun la wei...Aku takut ni ",jerit ku pada Karl.Berkali-kali aku gerakkan badannya supaya bangun.Tapi tetap keras macam kayu.

Aku toleh lagi,haramjadah tu makin nak mendekati aku.Ya Allah ampunkanlah dosa hamba mu ini .Aku pun jerit sambil membaca ayatul qursi."Allahulaila haillahhual haiyul qayyumm..",sampai habis.Heran tapi tak apa-apa pun pocong tu.Aku pun nekad lari terus terjah pintu bilik aku.Dumm!"Woi Mae penakut!Selamat hari jadi la Mae.."haram budak budak ni pekena aku...

Hadiah hari jadi yang sangat kreatif aku pernah dapat."Woi!Sapa punya plan dajai ni",aku tanya dorang."Karl!!!",peh itu jawapn rakan-rakan ku..

Haram lu Karl...
Share:

10 comments:

y@n@ M!B berkata...

hahahaha otak laki ni mmg geliga kn..ada je idea nk pekena kwn²..hehe~

Sesumpah berkata...

prank prank

haha

tp gmbar atas tu seram duh

HonEyBuNNy berkata...

uwawwawwaw...takooottt

Mr feckry berkata...

yana:sikit la gile tu

Mr feckry berkata...

sesumpah..cuak le tu

Mr feckry berkata...

honey:takut?

Redbloodsnow berkata...

hahahaha..best ah idea tuh. eeeee penakuttt wuh...x malu :p bluekss..

wakakakaka..larikss :P

tia berkata...

gyler!
klu tia kne da lme pengsannnn!

Anna Boleyn berkata...

gile arh. hadiah birthday paling sweet tu. hehe ;p

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam
biasala kawan kawan